Silničáři v Pardubickém kraji mají za sebou náročnou zimu

 

metač sněhu Polička 640x395Správa a údržba silnic Pardubického kraje zajišťuje sjízdnost silnic v zimním období na téměř třech tisících kilometrech. Jedná se o silnice II. a III. třídy, které jsou ve vlastnictví Pardubického kraje. Právě končící zima pro ně byla jednou z nejnáročnějších od rekordního roku 2005. Například jen lednové náklady na zimní údržbu byly dvojnásobně vyšší než v předchozím roce.

V Pardubickém kraji silničáři poprvé se zimní technikou vyjížděli už v polovině listopadu a během následujících tří měsíců v celém kraji najezdili neuvěřitelných 345 tisíc kilometrů. Nejvytíženější byla střediska na Hlinecku, Svitavsku a v Poličce. Nejnáročnější byl měsíc leden, kdy se náklady na zimní údržbu za tento měsíc vyšplhaly na 55 a půl milionu korun. Jen pro srovnání – za stejné období loňského roku to bylo „jen“ 23 a půl milionů korun. „Za hodně mluví i fakt, že na konci ledna jsme už měli spotřebováno osm tisíc tun soli. V loňském zimním období jsme za celou dobu spotřebovali sedm tisíc tun tohoto materiálu,“ řekl Miroslav Němec, ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje. „V březnu jsme ještě měli výjezdy na všech cestmistrovstvích po celém kraji, takže říct konečnou částku za zimní údržbu je ještě příliš brzy. Ale rozhodně se dostaneme nad částku 100 milionů korun,“ dodal Miroslav Němec.

Náročný leden

Nejnáročnějším měsícem uplynulé zimní sezony byl leden. Silničáře trápilo především silné sněžení a vítr. Závěje dočasně dokonce uzavřely některé úseky silnic na Lanškrounsku a na hranicích s Olomouckým krajem. „Důvodem bylo zavátí silnice, kde dokonce zapadla i těžká technika včetně frézy a minimální viditelnost způsobená unášeným sněhem. I přes tyto problémy jsme ale nikde nemuseli vyhlašovat kalamitní stav. V polovině ledna docházelo jen k dílčím krátkodobým uzavírkám a vždy tak, aby byla dopravní obslužnost dotčených obcí a osad zajištěna,“ uvedl Marian Cvrkal, provozní náměstek Správy a údržby silnic Pardubického kraje.

Letní údržba

Zimní období oficiálně končí 31. března, silničáři pak začnou techniku zimní údržby „přestrojovat“ na léto. Běžná údržba komunikací zahrnuje jejich čištění, výspravu výtluků, silniční emulzní nátěry vozovek, frézování lokálních poruch vozovky či pokládku asfaltobetonových krytů. Správa a údržba silnic Pardubického kraje se ale stará také o čištění, údržbu či obnovu dopravního značení, svodidel a zábradlí, seřezávání krajnic či čistění a hloupení příkopů. Nedílnou součástí je také údržba silniční zeleně a sečení trávy. Tyto práce organizace nabízí dalším subjektům či fyzickým osobám. „Doplňková činnost představuje prakticky kompletní servis v oblasti údržby silničních staveb a jejich příslušenství. Tyto služby poskytujeme prioritně pro města a obce, ale našimi klienty jsou také soukromí vlastníci, právnické i fyzické osoby,“ připomněl Jiří Horák, obchodní náměstek Správy a údržby silnic Pardubického kraje.

Kompletní nabídka prací a služeb je k dispozici na webových stránkách www.suspk.cz             

PR

 

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji