Na silnicích jsou škody po zimě velké, silničáři si s nimi ale poradí

susKOMERČNÍ ČLÁNEK - Na opravu silnic po zimě bude potřeba až čtyřikrát více peněz než v minulých letech. A to zima zřejmě ještě neskončila. Viníkem je nejen sněžení, ale především výrazně rozdílné teploty v noci a přes den. Nejdražším byl měsíc leden, náklady na údržbu silnic v rámci prvního měsíce roku byly dokonce nejvyšší za posledních devět let. Krajská Správa a údržba silnic Pardubického kraje měla ve svém rozpočtu na zimní údržbu připraveno na 165 milionů korun, další finanční prostředky ale budou potřeba na odstranění zimních škod.

Přesný rozsah poškozených vozovek ještě není definitivní, ale už teď je zřejmé, že krajští silničáři budou opravovat desítky kilometrů silnic. Výtluků je mnohem více než v minulosti. Úseky, které přijdou na řadu jako první, budou ty dopravně významnější a s velkou intenzitou dopravy. Svou roli při stanovování pořadí oprav bude samozřejmě hrát i míra poškození. „Po schválení zřizovatelem, tedy Pardubickým krajem, máme na veškerou opravu vozovek vyčleněnou částku téměř 100 milionů korun, dalších 12 milionů na odstraňování následků zimy nám kraj přislíbil,“ prozradil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Opravy začaly

První opravy zimou poškozených silnic už Správa a údržba silnic Pardubického kraje zahájila. Kvůli počasí se zatím silničáři zaměřili na lokální opravy a výspravy vozovek a místy i na tzv. velkoplošné výspravy povrchů finišerem. K provizorním opravám využívají studené směsi a ruční hutníci techniku. Do trvalých oprav horkou obalovanou asfaltovou směsí se budou moct pustit až na konci dubna. U větších oprav pak silničáři využívají strojní pokládku finišerem. „Takové soupravy máme dvě, tu druhou jsme si mohli dovolit koupit asi před dvěma lety. Díky tomu silnice opravujeme rychleji a efektivněji,“ dodal Miroslav Němec. 

Po celý rok

Práce krajských silničářů ale není jen o odstraňování škod po zimě. Opravám silnic II. a III. třídy, které jsou v majetku zřizovatele krajské správy údržby silnic, se musí věnovat celý rok. Pardubickému kraji se letos podařilo získat i dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury na opravy silnic a mostů v havarijním stavu. Do kraje přijdou více než 184 miliony korun, příjemcem dotací bude Správa a údržba silnic Pardubického kraje. 

Obdobné dotace kraje dostávaly i v předchozích dvou letech, pro letošní rok ale nebylo nic jisté.

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji