Pardubický kraj od prosince obslouží dva železniční dopravci

leo expressZastupitelé Pardubického kraje se zabývali také záležitostmi dopravní obslužnosti, a to jak železniční, tak autobusové. Schválili návrh smlouvy se soukromým dopravcem Leo Express a národním dopravcem České dráhy, ale také zadávací podmínky výběrového řízení na autobusové dopravce od roku 2020.

"České dráhy budou podle návrhu smlouvy zajišťovat nadále přibližně 80 procent celého území kraje s výjimkou dvou tratí 024 a 025 v oblasti Letohradska a Králicka, kde bude provozovatelem soukromý dopravce LeoExpress. Jeho vstup na tuto trať přinese mimo jiné to, že vlaky budou díky lepší dynamice a kratšímu času na obrat soupravy zastavovat na více zastávkách a obslouží větší území," uvedl hejtman Martin Netolický.
Hejtman se v rámci rozpravy se zastupiteli vyjádřil také k návrhu ministerstva financí na zrušení dotací krajům na zajištění železniční dopravní obsluhy. "Návrh paní ministryně mne velmi nemile překvapil, jelikož pokud bychom od státu nezískali finanční prostředky na dopravní obslužnost, znamenalo by to výpadek 140 milionů korun, což by muselo znamenat omezení dopravní obslužnosti nejen železniční, ale i autobusové. Velký problém by to byl především pro národního dopravce České dráhy, který pro kraje majoritně dopravní obslužnost zajišťuje. Věřím však, že se tomuto návrhu nedostane naplnění," sdělil hejtman Netolický.
Jednání s železničními dopravci o zajištění dopravní obslužnosti na příštích deset let je v gesci náměstka hejtmana pro oblast dopravy Michala Kortyše, který jednání s dopravci společně s hejtmanem vedl. Ten také zastupitelům předložil návrh zadávacích podmínek k výběrovému řízení na autobusové dopravce. "Celý region chceme nově místo 13 okruhů rozdělit na osm, čímž bychom měli dosáhnout nižší ceny za dopravní výkon. Součástí podmínek je vedle ceny za ujetý kilometr také například maximální stáří vozového parku, zajištění bezbariérovosti či klimatizace. V rámci výběru dopravců chceme přihlížet také k nabídce wifi či USB připojení. Navíc chceme tlačit dopravce k lepšímu komfortu cestování a logickým návaznostem jednotlivých spojů," uvedl náměstek hejtmana Michal Kortyš s tím, že předpokládaný termín uzavření smlouvy s vybranými dodavatelem na základě realizovaného zadávacího řízení se je nejpozději do 31. 10. 2019. (pak)

Pardubický kraj

logo1

Hejtman: Martin Netolický (ČSSD)
Krajské město: Pardubice
Rozloha: 4519 km2
Počet obyvatel: 758548
Hustota zalidnění: 171 obyvatel/km2
NUTS: Severovýchod
Radní: Roman Línek (Koalice pro Pardubický kraj), Michal Kortyš (ODS), Bohumil Bernášek (ČSSD), Václav Kroutil (ČSSD), Pavel Šotola (Koalice pro Pardubický kraj), Hana Štěpánová (STAN), Ladislav Valtr (ODS), René Živný (Koalice pro Pardubický kraj)
Koalice: ČSSD, KPK a SPOZ
Počet obcí s rozšířenou působností: 15
Počet členů rady: 9
Počet členů zastupitelstva: 45

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji