Téměř 200 milionů korun získá v letošním roce Středočeský kraj ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Peníze jsou přidělené na zajištění investorské přípravy šesti stavebních akcí. Tři z nich v budoucnu uleví přetížené silnici I/3 z Prahy na jih Čech.
„Finanční prostředky jsou primárně určené na výkupy pozemků, s tím související výkon inženýrské činnosti a zpracování projektové dokumentace. V letošním roce se bude stavět pouze okružní křižovatka Mariánovice, západ,“ sdělil radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).
Pro všechny uvedené akce jsou finanční prostředky zajištěné v plné výši, takže Středočeský kraj ani Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje nebude vynakládat žádné další peníze ze svých rozpočtů.
„Chystaná první etapa obchvatu Jesenice a severní obchvat Jílového u Prahy, stejně jako okružní křižovatka Mariánovice, západ, jsou stavby, které bezprostředně navazují na pražskou aglomeraci a jejich realizace v budoucnu pomůže odvést dopravu z přetížené silnice I/3. Po té v těchto lokalitách denně projede až 25 000 vozidel,“ dodal radní F. Petrtýl. (sck)
Hejtman: | Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) |
---|---|
Krajské město: | Praha |
Rozloha: | 11014 km2 |
Počet obyvatel: | 1287277 |
Hustota zalidnění: | 116 obyvatel/km2 |
NUTS: | Střední Čechy |
Radní: | Gabriel Kovács (ANO), Martin Kupka (ODS), Martin Macháček (STAN), Daniel Marek (TOP 09), Věslav Michalik (STAN), Jaroslava Němcová (ANO), František Petrtýl (ANO), Vít Rakušan (STAN), Jan Skopeček (ODS), Ivo Šanc (STAN) |
Koalice: | ČSSD a KSČM |
Počet obcí s rozšířenou působností: | 26 |
Počet členů rady: | 10 |
Počet členů zastupitelstva: | 65 |
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.