S novými jízdními řády, které vejdou v platnost v neděli 9. prosince, spustí svůj provoz i nový plzeňský terminál u hlavního nádraží.
Nový terminál Hlavní nádraží odstraní zdlouhavý, více jak tříkilometrový, přestup mezi vlakovým a autobusovým nádražím. Nově bude přestup z vlaků do autobusů (a opačně) trvat jen pár minut.
Mezi novým terminálem a stávajícím Centrálním autobusovým nádražím budou jezdit prodloužené linky MHD č. 35 a 57, které budou dále pokračovat do Křimic, resp. do Města Touškov.
Nový terminál má celkem 9 odjezdových stanovišť a jedno příjezdové. V prvním roce provozu na něj budou jezdit především linky z jižního a východního Plzeňska.
Od roku 2020 budou na terminál zajíždět všechny páteřní linky, kromě linek ze severního Plzeňska. Ty přibydou na terminálu po dostavbě přeložky silnice I/20 Plaská – Na Roudné, a to z důvodu eliminace vysokého zpoždění na dnešní Jateční ulici. Ve večerních hodinách a o víkendu budou na terminál zajíždět i krátké příměstské linky, které jinak budou končit na těchto přestupních uzlech.
Součástí terminálu je zázemí pro řidiče a cestující městských i příměstských autobusů. Terminál je napojen na podchody spojující jednotlivá nástupiště Hlavního nádraží a dolní halu v budově Hlavního nádraží, kde jsou umístěny pokladny s prodejem jízdenek na vlakové spoje. (plk)
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.