Liberecký kraj prostřednictvím svého organizátora dopravy KORID LK spol s r. o., ve spolupráci s dopravcem ČSAD Liberec a.s., výrazně posiluje autobusové linky do Jizerských hor, které zajišťují sezónní dopravu k zimním střediskům a běžkařským trasám.
„Spolu s vedením obcí Hejnice a Bedřichov sledujeme znepokojivý vývoj v individuální automobilové dopravě, která dlouhodobě přetěžuje průjezdnost komunikací a mnohdy překračuje kapacitu parkovacích míst,“ konstatuje ředitel Koridu Jiří Hruboň a dodává, že Policie ČR v předchozích týdnech musela korigovat provoz již několik kilometrů před přeplněnými parkovišti.
Od soboty 2. února se proto změní jízdní řády autobusových linek 145 z Liberce do Bedřichova a 650 z Frýdlantu na Smědavu. „V případě Smědavy se jedná již o druhé posílení v této sezóně,“ informuje zástupce ředitele Otto Pospíšil. Zvýšení kapacity vypravením dvou autobusů najednou cestující přivítali a kapacita se naplnila, ale stále to neodrazuje velké množství řidičů od volby jízdy autem, přestože se nakonec k cíli nemusí dostat,“ připomíná výsledky opatření z minulých víkendů.
Nastávající změna výrazně zvýší kapacitu nabídky linky 145 a to z 12 na 21 párů spojů o sobotách a nedělích. V pracovní dny poté z 5 na 6 párů spojů. V kombinaci s linkou MHD 18 z Liberce, kterou do Bedřichova také přiobjednává Liberecký kraj, budou mít zájemci zimních sportů nabídku 2-3 spojů za hodinu v každém směru.
Zdvojnásobení spojů mohou přivítat i běžkaři mířící na Smědavu. Každou sobotu a neděli pojede z Hejnic od vlaku z Liberce 8 párů spojů místo současných již posílených 4. Ranní spoje navíc budou připraveny na nápor vypravením dvou autobusů. „Posila na Smědavu je značně komplikovaná, protože autobus musí projet velmi dlouhým úsekem se zúženým profilem průjezdnosti,“ hodnotí situaci Otto Pospíšil a dodává: „Spoje navíc musí navazovat na vlaky od Liberce, které jezdí v hodinovém intervalu.“ Na obou linkách platí běžný tarif IDOL a cestující využívající platbu kartou Opuscard zaplatí opravdu lidové jízdné.
Velké poděkování patří také dopravci ČSAD Liberec, který musel vyřešit nasazení vyššího počtu autobusů a hlavně řidičů, pro které je práce na sezónních linkách poměrně náročná z hlediska nárazového počtu odbavených cestujících i komplikované jízdě po přetížených horských komunikacích. (lbk)
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.