Po prosincovém zahájení stavby dálnice D35 v úseku Časy - Ostrov, odstartovala dnes stavba dálnice od Opatovic směrem právě na obec Časy. Po dokončení celé dopravní stavby se má D35 stát s celkovou délkou přes 200 kilometrů nejdelší dálnicí v republice.
Od Opatovic nad Labem až po Ostrov je tak aktuálně ve výstavbě úsek dlouhý 27 kilometrů. Dnes zahajovaný úsek měří 12,6 kilometrů a stát za něj dodavatelům zaplatí 3,389 miliardy korun. "Pro nás je to mimořádně významná záležitost, vzhledem k tomu, že Pardubický kraj byl region, který měl jen několik jednotek kilometrů dálnic," uvedl při dnešním zahájení stavby hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Ten zároveň připomněl, že kraj pracuje na vybudování dálničních přivaděčů, z nichž některé se začnou stavět už v letošním roce.
Za velmi důležitou považuje stavbu dálnice D35 náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček. "Je to klíčové západovýchodní spojení republiky a dálnice jako taková je vysoko mezi prioritami ministerstva," uvedl Čoček pro Krajské noviny. Znovu přitom zopakoval, že ministerstvo chce, aby celá dálnice stála nejpozději v roce 2027. "Aktuálně je získané stavební rozhodnutí pro úsek do Starého Města, nyní bude záležet na majetkoprávní přípravě a na získávání stavebních povolení. Byli bychom ale rádi, aby nejpozdější zahajování staveb bylo někdy kolem roku 2023 nebo 2024, aby skutečně byl uvedený termín dodržen," dodal náměstek, který připustil, že část dálnice od Ostrova může být financována formou PPP.
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.