Menší autobusy jsou efektivnější

lbkO organizaci dopravy se stará společnost KORID LK, kterou vlastní Liberecký kraj. Založil ji v roce 2005. Provozuje integrovaný dopravní systém IDOL, v němž spolupracuje se všemi smluvními dopravci. Krajské vedení také přemýšlí o zefektivnění veřejné dopravy, proto se cestující na Českolipsku či na Rokytnicku mohou svézt menšími vozidly.

Kromě zmenšování velikosti autobusů v regionu také přidávají linky. V poslední době jsme zavedli nové spoje, třeba o víkendech na Semilsku, ve večerních hodinách na Turnovsku nebo také došlo k posílení v páteřní relaci Liberec – Nový Bor. V železniční dopravě došlo k posílení jejího provozu v relacích s větším potenciálem, tedy tratí Liberec – Hrádek, Jizerskohorská železnice, a k efektivnímu provozu v pravidelných intervalech. Nasazena byla také nová vozidla Stadler,“ vysvětlil Krajským novinám radní zodpovědný za dopravu Vladimír Mastník. V posledních pěti letech také v regionu často měnili jízdní řády ve spolupráci s dotčenými obcemi.

Liberecký kraj se snaží páteřní spojení zajistit především železniční dopravou alespoň v místech, ve kterých to infrastruktura dovoluje. Tam, kde to není možné, jedná kraj se Správou železniční dopravní cesty o úpravách, které by roli železniční dopravy do budoucna posílily. V posledních letech tak modernizovali trať z Liberce do Tanvaldu či ze Staré Paky do Liberce. V roce 2016 se uskuteční rekonstrukce uzlu Česká Lípa a k dalšímu zlepšení dojde i na trati z Liberce do Frýdlantu.

VÝHODA PRO FIRMY

Ve schváleném rozpočtu kraje pro rok 2016 jsou na zajištění dopravní obslužnosti vyčleněny prostředky ve výši 539,5 milionů korun. Z nich je 244,5 milionů na autobusy a 295 milionů korun na drážní dopravu. „Nad rámec prostředků vynaložených z krajského rozpočtu je ze strany Ministerstva dopravy předpokládáno poskytnutí účelové dotace na dofinancování regionální železniční osobní dopravy ve výši 94 milionů korun. Výše kompenzace, tedy rozdíl mezi náklady a tržbami, kterou Liberecký kraj hradí dopravcům, činí v autobusové dopravě asi 17 korun na kilometr a v drážní dopravě zhruba 92 korun na vlakový kilometr,“ objasnil Krajským novinám Vladimír Mastník. V minulých letech kraj navázal spolupráci s některými významnými zaměstnavateli v kraji (třeba v průmyslové zóně JIH v Liberci, Grupo Antolin, ABB, Trevos, IAC a s dalšími) a do budoucna by se rád podobně spojil s dalšími firmami, ostatně napsal to tak i ve svém Plánu dopravní obslužnosti. „Je zde velká příležitost, jak lze zajistit zaměstnancům atraktivní a spolehlivou dopravu a jak mohou firmy tuto spolupráci propagovat jako jeden z benefitů. Tento způsob je pro zaměstnavatele navíc výhodnější ve srovnání se zvláštní linkovou dopravou,“ doplnil Vladimír Mastník.

Na základě smlouvy o finanční spolupráci se statutárním městem Liberec přispívá kraj také na zajištění dopravní obslužnosti tramvajovou dopravou, a to částkou ve výši 15,8 milionů korun ročně. Lukáš Zitka

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji