Vládní kabinet premiéra Bohuslava Sobotky jednal ve středu 16. března 2016 ve Strakově akademii s Asociací krajů ČR. Na společném pátém jednání bylo hlavním tématem financování železniční dopravy po roce 2019 a údržba krajských silnic. Členové vlády se zástupci krajů projednali také oblast školství a zdravotnictví.
Ústecký kraj se o své silnice stará prostřednictvím své příspěvkové organizace Správa a údržba silnic Ústeckého kraje (SÚS UK). Na starost má přes tři a půl tisíce kilometrů komunikací druhé a třetí třídy. Přibližně 400 kilometrů silničáři v zimě neudržují. V loňském roce měla krajská příspěvková organizace náklady vyšší než miliardu korun, z této částky šlo na zimní údržbu necelých 150 milionů korun.
Bezmála 8600 kilometrů silnic II. a III. třídy má na starost Středočeský kraj. Ten se o komunikace stará prostřednictvím Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje (KSÚS SK), která zajišťuje údržbu dodavatelskými společnostmi. Tyto společnosti pak udržují silnice na základě smluv o dílo pro jednotlivá cestmistrovství, kterých je ve Středočeském kraji přes čtyři desítky. Ačkoli mezi lety 2008 a 2013 kraj udržoval také některé silnice I. třídy a rychlostní komunikace, které jsou ve vlastnictví státu, v současné době se o jiné silnice nestará.
Vzácný čas velikonočního volna již několik let využívá značná část veřejnosti na relax, odpočinek a aktivní trávení času. Namísto vyčkávání na vyšlehání pomlázkou si mnozí dopřejí luxus péče o svoje zdraví ve výjimečném prostředí se špičkovými službami. Mezi nejoblíbenějšími velikonočními destinacemi jsou na předních místech české a slovenské lázně. Už jen představa vybíraných jídel, masáží a každodenního vstupu do wellness zařízení - což jsou běžné standardy zahrnuté v cenách, působí jako lákavá pozvánka. Navíc v lázních bývají i různé možnosti trávení volného času v jejich okolí. V atraktivitě pobytových lázeňských míst vedou mezinárodní (i když stále české) Karlovy Vary, moravské Luhačovice, ale i slovenské Bardejovské lázně (Bardejovské kúpele). Neváhejte proto a objednejte si pobyt ještě dnes, letos je zájem ještě vyšší než v jiných letech.
Ze čtyř tisíc kilometrů pražských a okolních silnic jich hlavní město prostřednictvím své příspěvkové organizace Technické správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) v zimě udržuje něco málo přes polovinu, o ostatní se starají další smluvní správci. Na údržbu ulic a cest v zimním období hlavní město pro letošek vyčlenilo částku okolo 700 milionů korun.
Snižování počtu lůžek, omezování provozu či dokonce rušení celých oddělení. To jsou asi nejviditelnější důsledky nedostatku lékařů a zdravotnického personálu u nás. Problémy však nemají jen nemocnice. I přes ujišťování ministerstva zdravotnictví, že praktických lékařů je dostatek, opak je pravdou. Praktičtí lékaři stárnou a především v méně obydlených oblastech je jich nedostatek.
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.