Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje se stará o více než čtyři tisíce kilometrů silnic. Z rozpočtu regionu je na celoroční úpravu vozovky vyčleněno více než půl miliardy korun. V průměru za poslední tři zimy pak z této částky šlo na zimní údržbu 165 milionů korun. O bezpečnost a úklid sněhu na vozovkách se stará přes sto vozů.
Pro Jihočeský kraj zajišťuje zimní údržbu na silniční síti Správa a údržba silnic Jihočeského kraje, p.o. Provádí ji na celém území kraje podle Plánu zimní údržby. Správa silnic udržuje veškeré silnice I., II. a III. tříd. Dálnici D3 od loňského zimního období, tedy od sezony 2014 až 2015 zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic České republiky prostřednictvím Střediska správy a údržby dálnic Chotoviny.
V polovině února 2016 se epidemiologická situace v České republice i na Slovensku týkající se chřipky a podobných onemocnění zhoršila. V Česku se počet nemocných blíží k hranici 1500 na 100 000 obyvatel, což je už plošná epidemie. Nejvíce nemocných lékaři zaevidovali v Jihomoravském kraji. Média jako zdroj informací uvádějí Národní referenční laboratoř pro chřipku Státního zdravotního ústavu v Praze. V souvislosti s komplikacemi již v ČR zemřelo 13 lidí, na Slovensku dva. Převážná většina pacientů měla některou ze základních chronických nemocí a neměli očkování proti chřipce. Každoročně se podobné situace opakují.
Zimní údržba je téma, které se v posledních vrací do podvědomí veřejnosti se stále menší a menší silou. Mohou za to mírnější zimy a ubývající problémy s jejich dopady na české silnice. A i když čas od času se nějaká kalamita objeví, objem finančních prostředků, které na tuto problematiku každoročně dává stát i jednotlivé kraje, spíše klesá. Prozatím se zdá, že v tomto směru nebude současná zima žádnou výjimkou.
Ústecký kraj v minulých letech dokončil optimalizaci obsluhy autobusovou dopravou, což spočívalo v zavedení linek s pravidelnými intervaly, pravidelně se opakujících návazností, ale i posílení provozu linek. Podstatně se v posledních letech zlepšila obslužnost území o víkendech. V budoucnu plánují v regionu podpořit zhruba dvěma miliony ročně turistickou lodní linku.
Středočeský kraj má podle slov hejtmana Miloše Petery dlouhodobě stabilní objednávku veřejné dopravy, kterou se snaží průběžně přizpůsobovat poptávce cestující veřejnosti. Vzhledem k tomu, že ta postupně narůstá, zejména v železniční dopravě, reaguje na zvýšenou poptávku posilováním vlakových spojů. Na rok 2016 Středočeský kraj navýšil objednávku železniční dopravy o cca 300 tisíc vlakových kilometrů (vlkm) na hodnotu 14 649 245 vlkm/rok. O rok dříve došlo k navýšení o 177 tisíc vlakových kilometrů.
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.