Největší změny v dopravní obslužnosti kraje se odehrály mezi roky 2004 až 2010. Tehdy kraj rozšiřoval Integrovaný dopravní systém. Jako poslední část se do něj zapojilo Znojemsko v červenci 2010. Posledních pět let se jižní Morava věnovala optimalizaci tohoto systému na základě údajů o počtu přepravených a podle různých přepravních požadavků. Každý rok vydá kraj na dopravní obslužnost okolo 1,5 miliardy korun.
Jihočeský kraj v posledních letech zaznamenává mírný, ale plynulý pokles podílu veřejné dopravy na celkové dopravní obslužnosti, související zejména s vysokou mírou motorizace obyvatel kraje. „Naší snahou je tento pokles zastavit nabídkou integrovaného dopravního systému, který by měl být u časových jízdenek pro cestující veřejnost významně levnější alternativou,“ vysvětluje Radek Šíma z Oddělení informací a styku s veřejností.
Pardubický a Královéhradecký kraj vytvoří jeden celek nazvaný Východní Čechy. Alespoň tedy při propagaci turistického ruchu v obou regionech. V půlce ledna stvrdili dohodu podpisem memoranda oba hejtmani Martin Netolický i Lubomír Franc. První akcí, na které oba kraje vystupovaly pod společnou značkou, byl brněnský Regiontour. Společnými silami budou oba regiony vydávat i turistické noviny.
Zajišťování veřejných služeb je jednou z hlavních funkcí států i jednotlivých územně-správních celků, jako jsou i kraje. V případě dopravní obslužnosti, která je bezesporu jednou z nejvýznamnějších takových služeb, to znamená každoroční vyvažování a pečlivé plánování celého systému, který je náchylný na jakoukoliv chybu. Což ukazují hlavně poslední měsíce, kdy došlo k eskalaci hned několika problémů spojených s dopravní obslužností.
Po útlumu zájmu o lázně v předchozích letech zaznamenaly Lázně Luhačovice, a. s., již v roce 2014 mírné oživení. Loni se poptávka po lázeňských pobytech ještě zvýšila. V roce 2015 tak Lázně Luhačovice navštívilo téměř 33 tisíc hostů, což odpovídá roku 2014, ale počet pobytových dnů se zvýšil o 5 %. Informoval o tom výkonný ředitel lázní Ing. Jiří Dědek, MBA
V příštím roce se chce Zlínský kraj zaměřit především na investice do zdravotnictví. Letos kraj hospodařil se ztrátou. Spokojenost po prvním roce panuje se změnou financování sociálních služeb. Jejich poskytovatelé prý kvitují, že nyní jim chodí peníze dříve než v minulých letech. Krajské radní Nersesjan však vadí nárůst administrativy, který byl s převedením kompetencí spojený. V příštím roce by měly sociální služby dostat na svůj provoz více peněz díky penězům z Evropské unie.
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.