Regionální dráhy na území hlavního města tvoří menší část kompletní železniční sítě, většinu železnic v Praze tvoří celostátní dráhy. Přesto několik regionálních drah na území města slouží provozu Prahou objednávaných vlaků osobní dopravy, a to v některých případech dokonce až na hranici přepravní kapacity těchto tratí.
Krajský úřad Plzeňského kraje objednává 5,04 milionů vlakokilometrů, přičemž dotuje provoz osobní železniční dopravy částkou 551,5 milionu korun. Vedle toho se kraj snaží prosazovat modernizaci vozového parku, ať už se jedná o nákup nových vozidel, například moderní motorové jednotky PESA nazývané RegioShark, nebo modernizaci starších vozidel, což je případ motorové jednotky Regionova. Kraj se také nebrání koncepčním změnám podoby provozu na základě analýz poptávky a potenciálu cestujících, a tak vznikají nová dopravní řešení, například nové spěšné vlaky z Plzně ve směru Mariánské Lázně a Cheb.
Pardubický kraj železniční dopravu považuje za klíčovou. Chyby, které v minulosti podle něj způsobil tehdejší organizátor veřejné dopravy společnost OREDO, se Pardubický kraj snaží napravovat, což je však složitý proces. Kapacita tratí v kraji je navíc prý na samé hranici únosnosti. V praxi to znamená, že když na kolejiště v regionu nasadí nové vozidlo, které je schopno rychlé dopravy, není možné využít všech jeho předností.
Železnice tvoří páteř dopravního systému Olomouckého kraje především tam, kde má kratší nebo srovnatelné cestovní doby s individuální dopravou. Pravidelnou taktovou dopravu skládají v regionu s ohledem na specifické požadavky cestujících na dojížďku do zaměstnání a škol. Sestavením dlouhých linek (například Šumperk – Nezamyslice) se snaží dosáhnout vysoké efektivity ve využití vozidel a spolehlivějšího spojení. Železnici považují za ideální pro dojížďku na delší vzdálenosti.
Železniční osobní doprava v Moravskoslezském kraji je zajištěna příměstskými spoji osobních a spěšných vlaků a dálkovou železniční dopravou. Délka provozní sítě na území kraje je 583 kilometrům, délka železničních linek 739 kilometrů, přičemž se na území Moravskoslezského kraje nachází 162 stanic a zastávek.
Plzeň začíná jako první české město používat bezpilotní letouny, takzvané drony. Je zatím jediná z českých měst, kdo získal od Úřadu pro civilní letectví povolení pro letecké práce s takovými stroji. Město bezpilotní a dálkově ovládané letouny s kamerou využije nejen v technických kroužcích pro děti, ale i při povodních nebo v jiných krizových situacích.
Novou pětihvězdičkovou část hotelu APHRODITE PALACE ***** a eventový sál Apolón slavnostně uvedli do provozu ve čtvrtek 24. 9. 2015 v lázních Rajecké Teplice. Práce na tomto projektu trvaly přibližně 2 roky a vyžádaly si investice ve výši cca 30 mil. Kč (1,1 milionu Eur). Koncept navazuje na hotel APHRODITE PALACE ****, který byl uveden do provozu loni a na jeho výzdobu byly opět použity materiály mramor, onyx, zlato. Pětihvězdičková část APHRODITE PALACE je určena pro nejnáročnější klienty z Ruska, Ukrajiny a arabských zemí, kteří si její výstavbu vyžádaly svými požadavky na nejvyšší standard, pohodlí a komfort spojený s luxusem. Informoval o tom viceprezident akciové společnosti SLK (Slovenské léčebné lázně) Rajecké Teplice Zdenko Miškolci.
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.