Loni měla příspěvková organizace Krajská správa a údržba silnic Kraje Vysočina druhé nejmenší výdaje na zimu od svého založení v roce 2007. Průměrně stojí zimní údržba sítě krajských komunikací, která je delší než čtyři a půl tisíce kilometrů, okolo 200 milionů korun. Na celý rok zastupitelé Vysočiny pak přiklepli krajské příspěvkové organizaci více než půl miliardy korun stejně jako loni.
Na nové bydlení se mohou těšit handicapové ženy z Mařenic na Českolipsku. Areál domova, kde dosud ženy žily, přestal potřebám sociální péče vyhovovat. Díky projektu transformace pobytových zařízení Liberecký kraj postavil dva nové domy ve Cvikově a dva v Novém Boru. Do malých bytů se přestěhuje třicet žen starších čtyřiceti let, které mají vrozené mentální nebo kombinovaní postižení a potřebují pravidelnou pomoc druhé osoby.
Řádově stovky miliónů korun na dofinancování sociálních služeb požadují po Vládě České republiky hejtmani všech krajů. Oznámil to dnes na tiskové konferenci předseda AKČR a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek po jednání s ministryní práce a sociálních věcí Michaelou Marksovou. Právě dofinancování sociálních služeb bylo zásadním bodem programu jednání Rady AKČR, které se konalo dnes ve Valči v Kraji Vysočina. „Všechny kraje do několika dnů zpracují kalkulace kompenzací nutného dofinancování navýšení platů a mezd v sociálních službách a připraví společný materiál na jednání hejtmanů s členy Vlády ČR, které je plánováno na 16. března,“ uvedl Michal Hašek. Od loňského roku přešlo financování sociálních služeb resp. přerozdělování státních peněz na sociální služby do kompetence krajů.
Nejen o své vlastní silnice, ale i komunikace vybraných obcí a měst a některých soukromých klientů, jako jsou například čerpací stanice, se stará v Karlovarském kraji akciová společnost Údržba silnic Karlovarského kraje (ÚSKK). Tato společnost vznikla před deseti lety oddělením provozní části příspěvkové organizace Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje. V současné sobě ÚSKK zajišťuje údržbu na zhruba dvou tisících kilometrech, z čehož 245 kilometrů tvoří státní silnice I. třídy, 493 kilometrů silnice II. třídy a 1263 kilometrů silnice III. třídy.
Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje se stará o více než čtyři tisíce kilometrů silnic. Z rozpočtu regionu je na celoroční úpravu vozovky vyčleněno více než půl miliardy korun. V průměru za poslední tři zimy pak z této částky šlo na zimní údržbu 165 milionů korun. O bezpečnost a úklid sněhu na vozovkách se stará přes sto vozů.
Pro Jihočeský kraj zajišťuje zimní údržbu na silniční síti Správa a údržba silnic Jihočeského kraje, p.o. Provádí ji na celém území kraje podle Plánu zimní údržby. Správa silnic udržuje veškeré silnice I., II. a III. tříd. Dálnici D3 od loňského zimního období, tedy od sezony 2014 až 2015 zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic České republiky prostřednictvím Střediska správy a údržby dálnic Chotoviny.
V polovině února 2016 se epidemiologická situace v České republice i na Slovensku týkající se chřipky a podobných onemocnění zhoršila. V Česku se počet nemocných blíží k hranici 1500 na 100 000 obyvatel, což je už plošná epidemie. Nejvíce nemocných lékaři zaevidovali v Jihomoravském kraji. Média jako zdroj informací uvádějí Národní referenční laboratoř pro chřipku Státního zdravotního ústavu v Praze. V souvislosti s komplikacemi již v ČR zemřelo 13 lidí, na Slovensku dva. Převážná většina pacientů měla některou ze základních chronických nemocí a neměli očkování proti chřipce. Každoročně se podobné situace opakují.
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.