V současné době zajišťuje zimní údržbu dálnic a silnic první třídy v kraji sdružení společnosti EUROVIA, SILNICE LK a AVE. Společnost EUROVIA, jako hlavní partner sdružení, zajišťuje zimní údržbu státních silnic již od samého počátku, což je od zimní sezony 2006/2007.
TÉMA KN - Po roce jsme opět vstoupili do zimního období a i tentokrát se pozornost veřejnosti upírá na to, jak si silničáři poradí s náročnými sněhovými situacemi, které často zcela zablokují průjezd některých silnic. Na komunikacích I. třídy to přitom letos bude jinak. O jejich údržbu se totiž v mnoha regionech poprvé starají soukromé firmy a jejich konsorcia. Rozhodl o tom obří tendr, který připravilo Ředitelství silnic a dálnic ČR. Co můžeme od změny čekat?
Cestovní ruch se mění a stejně tak i jeho vliv na obyvatelstvo. Podíl na tom má především rozvoj internetu, bezpečnostní situace ve světě, ale také fenomén sdílené ekonomiky. Příjmy z cestovního ruchu rostou a vloni tvořily 154,2 miliardy korun, jsou s ním ale spojené negativní jevy. Turismu není často šetrný k přírodě, ani k místním obyvatelům. Odpovědi na to, jak se vyrovnat se změnami v cestovním ruchu i jeho dopady, hledali odborníci na Fóru cestovního ruchu 2017, které se konalo v Táboře.
Podpora rozvoje vzájemné spolupráce obcí a rozvoje místních partnerství v letech 2010 až 2016 se dostala do hledáčku Nejvyššího kontrolního úřadu. Ten prověřoval, jak ministerstva řidila rozdělování dotací a jak Svaz měst a obcí a Sdružení místních samospráv dodržovaly podmínky spojené se získáním podpory. NKÚ přitom nalezl nedostatky. "Svaz měst a obcí předložil projekt meziobecní spolupráce a jeho potřebu zdůvodnil jen tím, že myšlenka spolupráce mezi obcemi je podporována z řad členských obcí. Konkrétní zájem o projekt ze strany obcí ale svaz nedoložil," konstatuje ve své zprávě. Proti závěrům NKÚ se ale Svaz měst a obcí ČR ohradil: "Svaz měst a obcí ČR respektuje nezávislé kontrolní organizace, nemůže se však ztotožnit s mnohoznačnými tvrzeními, kdy často záleží pouze na úhlu pohledu."
Prostřednictvím Asociace krajů dnes všichni hejtmani jednohlasně vyzvali vládu, aby řešila zvýšení mezd učitelů a pracovníků v sociálních službách tak, jak slíbila. I přes opakované sliby totiž příslušné rezorty neposkytly schválené finanční prostředky. Hejtmani proto odeslali otevřený dopis ministru školství Stanislavu Štechovi, ve kterém ho žádají o finanční vypořádání.
Při mimořádné události v Jaderné elektrárně Dukovany by informace pro média a obyvatele proudily nejen z havarijního štábu, ale nově by je poskytovalo i Integrované tiskové středisko v Brně, náhradní pracoviště by případně fungovalo v Jihlavě Na jednom místě, tedy ve středisku krizové komunikace, budou pracovat mluvčí nejen z jaderného zařízení, ale také všech zasahujících složek. Elektrárna se tak chce přiblížit rychlému vývoji médií a plní také doporučení Mezinárodní agentury pro atomovou energii. Na reálném řízení krizových situací hejtmany krajů se nic nemění.
Powered by Multicategories for Joomla!2.5
Hejtman: | Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj) |
---|---|
Krajské město: | Liberec |
Rozloha: | 3163 km2 |
Počet obyvatel: | 447788 |
Hustota zalidnění: | 139 obyvatel/km2 |
NUTS: | Severovýchod |
Radní: | Jitka Volfová (ANO), Jiří Löffelmann (SLK), Radka Loučková Kotasová (ANO), Marek Pieter (SLK), Přemysl Sobotka (ODS), Pavel Svoboda (ČSSD), Petr Tulpa (SLK), Květa Vinklátová (SLK) |
Koalice: | Starostové pro LBK a Změna pro LBK |
Počet obcí s rozšířenou působností: | 10 |
Počet členů rady: | 9 |
Počet členů zastupitelstva: | 45 |
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.