Z Brodu do Jihlavy mohou nyní vlaky jezdit rychleji

kraj vysocina logo 3Železniční dopravu krajské vedení podporuje částkou 300 milionů korun ročně. Z ní přispívají železničním dopravcům na provoz regionální drážní osobní dopravy tak, aby dostály v závazku veřejné služby. V současnosti na Vysočině připravují projekt optimalizace systému dopravní obslužnosti kraje. Cílem by mělo být posílení páteřní role železnice ve veřejné osobní dopravě. To znamená, že třeba mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou plánují zavést nové spěšné vlaky, které by tuto trasu zvládly za dvacet minut.

Číst dál

Koridor urychlí dopravu

nove logo 400Jihočeský kraj letos vkládá do železniční dopravy 578 milionů Kč, státní dotace činí 182 milionů. Bez podpory by bylo vzhledem k nákladům železničních dopravců problematické udržet současný rozsah dopravy. „Některé obce i cestující veřejnost by si přály tento rozsah navýšit, nutno ale přihlédnout k frekvenci cestujících ve vztahu k ekonomice provozu a položit si rovněž otázku, zda omezit ve prospěch dopravní obslužnosti prostředky například na školství, zdravotnictví či investice do silnic II. a III. třídy,“ říká Radek Šíma z Oddělení informací a styku s veřejností Jihočeského kraje.

Číst dál

Na kraji si stěžují, že mají málo peněz na železniční síť

symbolika logo 2010Železniční doprava tvoří v Jihomoravském kraji páteř Integrovaného dopravního systému. Kraj dlouhodobě zdůrazňuje výhody železnice, kterými jsou snadný a bezbariérový průjezd Brnem i dalšími městy a rychlé kapacitní spojení i na větší vzdálenosti. Jihomoravský kraj také zadal zpracování několika rozvojových studií. Některé jejich projekty již schválilo ministerstvo dopravy. Ale třeba zdvojkolejnění tratě Brno – Zastávka, je již několik let blokováno místní občanskou iniciativou.

Číst dál

Kraje a železniční doprava: příběh bez konce

foto otvírák záříČeská republika má jednu z nejhustších železničních sítí na světě. V přepočtu na rozlohu máme například šestkrát hustší síť železnic než Spojené státy a rovnat se nám může jen několik málo zemí. Není se čemu divit. Železnice má u nás bohatou historii sahající až do 20. let 19. století. Letošní rok spojený se jménem jednoho z největších budovatelů železnice si tento způsob dopravy připomíná.

Číst dál

Obce by měly rozhodovat, kde budou sociální byty

KV kraj logoKarlovarský kraj hostil zářijové jednání Asociace krajů ČR. Jeho hlavním tématem byla situace ve zdravotnictví a sociálních službách. Jednání se účastnila i ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová Tominová, která představila krajům zamýšlenou koncepci sociálního bydlení.

Číst dál

Plzeňská Škodovka dobyla Ameriku

pl kraj logoŠkoda Elektric dobyla Ameriku. Motory, které vyvinuli zdejší odborníci, začínají sloužit v trolejbusech ve Spojených státech amerických. Konkrétně budou sloužit v hromadné dopravě dvou známých a lidnatých měst, a sice v Seattlu a San Franciscu. Obě města si objednala dohromady 201 nových vozidel se škodováckými motory.

Číst dál

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji