Krušné hory tvoří důležitou a neopomenutelnou část Karlovarského kraje, která se těší stále větší oblibě turistů. To sebou samozřejmě přináší i negativní dopady v podobě většího dopravního zatížení. Vedení samosprávy proto chce pořídit novou územní studii, jejímž cílem bude hlavně prověření současného stavu dopravní infrastruktury, identifikace hlavních problémů a navržení možností budoucího rozvoje a regulace území ve vztahu k turistickému využití a cestovnímu ruchu.
Přestože v květnových dnech trochu zapršelo, stále to nestačí k tomu, aby byl výrazněji snížen srážkový deficit. Za roky 2015 až 2018 chybí na území Kraje Vysočina 430 mm srážek oproti dlouhodobému normálu, což jsou dvě třetiny ročního úhrnu srážek. Průměrné roční srážky pro území Kraje Vysočina jsou 673 mm, přičemž v roce 2018 chybělo 159 mm srážek. A letošní duben deficit srážek ještě prohloubil, když napršelo jen 14 mm, což je pouhých 35 % dlouhodobého normálu.
Středočeští radní projednali a schválili seznam úseků poškozených silnic, které vyžadují nezbytnou opravu. Vlivem klimatických podmínek na nich došlo k výtlukům a řada z nich zaznamenala značné poškození obrusných vrstev vozovek. „Celkem bude opraveno 119 úseků, jejichž oprava je vyčíslena na 231,1 milionu korun,“ informoval radní pro oblast dopravy František Petrtýl.
Deset radních pro sociální politiku pražských městských částí v čele s radní hl. m. Prahy pro sociální oblast Milenou Johnovou se zítra chystá jednat s ministryní Janou Maláčovou o drastických škrtech v dotacích na obecní sociální práci. Milena Johnová ke schůzce přizvala i ministryni financí Alenu Schillerovou.
Na Zámku Pardubice se od začátku letošního roku mohutně bourá a staví. Možná nejvíc od jeho přestavby z gotického hradu na renesanční sídlo mocného rodu Pernštejnů. Pardubický kraj zde jako vlastník této národní kulturní památky zahájil v lednu evropský projekt na rehabilitaci zámku jako pernštejnské rezidence. Výrazným impulzem byla evropská dotace z programu ITI pro Hradecko-pardubickou aglomeraci.
Po roce demoličních a stavebních prací propojila oba svinarské břehy nová mostní konstrukce. Motoristům začal sloužit most přes Orlici, který nahradil původní Most plukovníka Šrámka starý 111 let. Jeho nástupce umožní díky dvěma jízdním pruhům plynulejší dopravu a jednopolová konstrukce přispěje k větší bezpečnosti okolní zástavby v případě stoleté vody. Královéhradecký kraj za most zaplatil 80 milionů korun.
Po švýcarských stopách v regionu provázel švýcarského velvyslance Dominika Furglera při jeho návštěvě v Pardubickém kraji 1. náměstek hejtmana Roman Línek. Právě v tomto kraji je totiž nadprůměrné zastoupení firem se švýcarskou účastí a ty jsou se svými výrobními programy poměrně úspěšné.
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.