Od konce dubna budou moci cestující v česko-polském pohraničí využívat více vlaků, které překračují hranici mezi oběma zeměmi. O podmínkách provozování sezonních spojů jednal ve čtvrtek ve Wratislawi první náměstek hejtmana Martin Červíček s vicemaršálkem Dolnoslezského vojvodství Jerzym Michalkem.
Na lince z Trutnova přes Královec do Sedzislawi, která je provozována o víkendech a svátcích v letní sezóně již několik let, dojde k navýšení spojů ze tří na čtyři páry vlaků. Navýšení spojů souvisí s cílem nabídnout ranní spojení z Trutnova do Polska pro české občany. Zcela nově pak budou moci turisté využívat čtyři páry vlaků z Walbrzychu do Meziměstí, z nichž dva pojedou dále do Teplic nad Metují a Adršpachu.
„S polskými kolegy jsme řešili například povolení vjezdu české vlakové soupravy na polskou stranu. Nezůstali jsme ale jen u aktuálních technických problémů a probrali jsme i další možnosti mezinárodní spolupráce v této oblasti. Uvažujeme o propojení Hradce Králové a polského Walbrzychu spěšnými vlaky,“ uvedl první náměstek hejtmana Martin Červíček, který je odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.
Královéhradecký kraj je také jedním ztěch, přes které by vbudoucnu mohla vést vysokorychlostní trať z Prahy do Wroclawi. (khk)
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.