Rada Středočeského kraje dnes schválila návrh na uzavření memoranda o spolupráci při výstavbě dálnice D3, D4 a staveb s nimi souvisejícími. Memorandum bude uzavřeno mezi Středočeským krajem, Jihočeským krajem, Ředitelstvím silnic a dálnic a Ministerstvem financí. Definitivní slovo o jeho uzavření však ještě budou mít zastupitelé kraje.
Uzavřením memoranda bude deklarována snaha všech odpovědných institucí za přípravu a následnou výstavbu dálnic D3 a D4 i staveb, které s nimi souvisejí, že budou při přípravných pracích u těchto dopravních staveb spolupracovat tak, aby je bylo možné co nejvíce urychlit. Stěžejním úsilím všech zúčastněných však je, aby v končeném důsledku došlo ke zkrácení doby nutné pro projednání a vydání územního rozhodnutí a následně i zkrácení doby pro vydání stavebního povolení, a to jak na stavby dálnic D3, D4, tak stavby navazující.
Memorandum rovněž deklaruje, že se smluvní strany rozhodly založit pracovní skupinu, která bude vymezené oblasti spolupráce zajišťovat, koordinovat a stanovovat společný postup mezi smluvními stranami. Výsledky spolupráce budou vyhodnocovány v šestiměsíčních intervalech. Zastoupení v ní budou mít odborníci všech stran.
„V rámci svých pravomocí budou Středočeský a Jihočeský kraj nejen podporovat a připravovat přípravu staveb, ale zároveň i cíleně hledat a nacházet možnosti urychlení procesu, ať už se bude jednat o diskusi a nalezení kompromisů s obecními samosprávami, či svým specifickým přístupem při majetkoprávním vypořádání,“ dodala hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová. Oba kraje také budou v případě, že to bude z důvodu přípravy dálnic D3 a D4 třeba, připraveny na změny v Zásadách územního rozvoj. V rámci plánování uzavírek na území svého kraje budou v maximální míře preferovat objízdné trasy po dálnicích a silnicích I. třídy před objízdnými trasami po silnicích druhých a třetích tříd.
Memorandum nezapomíná ani na rozšíření vodárenské soustavy. ŘSD ověřilo proveditelnost obslužnosti jižní části Středočeského kraje vodárenskou soustavou, která bude v koridoru dálnice D3. Ministerstvo dopravy pak v memorandu deklaruje plnou podporu této významné investici Středočeského kraje a zavazuje se k plné součinnosti, koordinaci a spolupráci mezi touto investicí kraje a investicemi MD. V memorandu je také uvedeno, že budování vodárenské soustavy je opatřením proti negativním vlivům sucha a možností, která může sloužit také pro potřeby dálnice, tj. odpočívky, SSÚD, požární vodu, čištění tunelů (Tunel Prostřední vrch, Tunel Krňany). Toto dílo by mělo být budováno i pro Posázavský skupinový vodovod se skupinovým vodovodem Benešov. Konkrétně se jedná o 61,2 km přiváděcích řadů, 9 čerpacích stanic, 4 vodojemy. Výhledové připojení je až pro 20 tisíc obyvatel, 38 obcí a 203 obecních částí. (sck)
Hejtman: | Mgr. Jiří Zimola, ČSSD |
---|---|
Krajské město: | České Budějovice |
Rozloha: | 10 056 km2 |
Počet obyvatel: | 637 460 |
Hustota zalidnění: | 63 obyvatel/km2 |
NUTS: | Jihozápad |
Radní: | Lucie Kozlová (ANO), Jan Kubík (ANO), Jaromír Slíva (ČSSD), Ivana Stráská (ČSSD), Pavel Hroch (Jihočeši 2012), Jaromír Novák (ČSSD), Miroslav Joch (ČSSD), Petr Kalina (ANO), František Konečný (ANO) |
Koalice: | ČSSD a KSČM |
Počet obcí s rozšířenou působností: | 17 |
Počet členů rady: | 11 |
Počet členů zastupitelstva: | 55 |
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.