"Současné ohodnocení řidičů neodpovídá realitě," říká předseda Hašek

2015 12 01 13.47.47Předseda Asociace krajů ČR Michal Hašek se dnes sešel se svými protějšky Josefem Středulou, předsedou Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) a Lubošem Pomajbíkem, předsedou Odborového svazu dopravy, aby jednali o řešení hrozící stávky řidičů regionální dopravy. Ti si stěžují na nedostatečné mzdy.

 

"Otázku zajištění regionální dopravní obslužnosti mají ve své kompetenci kraje. Ti vyhlašují výběrová řízení podle zákona o veřejných zakázkách. Dosavadní zákon byl značným limitem pro možnosti krajů zasáhnout také, mimo jiné, otázku odměňování řidičů veřejné dopravy. Současná úroveň odměňování řidičů veřejné autobusové dopravy neodpovídá realitě 21. století, " uvedl předseda Asociace krajů ČR Michal Hašek, jenž dodal, že požadavkům odborářů rozumí. Do konce týdne se chce Michal Hašek sejít s premiérem ČR Bohuslavem Sobotkou, konzultovat situaci s Úřadem na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), na konci týdne by se též měla mimořádně sejít rada Asociace krajů společně se zástupci odborů. Výsledkem dnešního jednání byl též požadavek na ustanovení krizové pracovní skupiny, v níž by kromě zástupců krajů a odborů měli sedět též delegáti ministerstva pro místní rozvoj a ministerstva práce a sociálních věcí.

"Současné prozatimní řešení, tedy do roku 2016, a systémové, které by platilo od roku 2017, si vyžádá součinnost krajů, vlády a parlamentu. Budeme muset zasáhnout do legislativy České republiky," sdělil Michal Hašek. Konkrétně by kraje rádi doplnily nový zákon o veřejných zakázkách, který už vláda poslala do sněmovny.

"Odbory jasně poukázaly na věc, která je dlouhodobě ve špatném stavu. Mrzí nás ale, že je tato věc již několik let stará. Nyní je v běhu nový zákon o veřejných zakázkách a ten může dát zmocnění vládě, aby mohla stanovit specifickou vyhlášku, která by stanovila podmínky pro zaměstnance ve veřejné dopravě a je náš cíl, aby to bylo pokryté celorepublikově," řekl po jednání předseda ČMKOS Josef Středula. ČMKOS se podle slov svého předsedy kloní též k systémovému řešení situace.

"Dnešek je dobrým základem pro další jednání. Chceme co nejrychleji vyřešit, aby řidiči autobusů nepracovali za nedůstojné mzdy. Nechceme držet stávkovou pohotovost půl roku, na druhou stranu jsou pořád ve hře po dobu jednání všechny možné formy protestů," vyjádřil se předeseda Odborového svazu dopravy Pomajbík a dodal, že akce vznikla ze spontánního podnětu od řidičů z různých krajů republiky. Lukáš Zitka

 

 

 

 

Jihomoravský kraj

symbolika logo 2010

Hejtman: Bohumil Šimek (ANO)
Krajské město: Brno
Rozloha: 7197 km2
Počet obyvatel: 1193930
Hustota zalidnění: 157 obyvatel/km2
NUTS: Jihovýchod
Radní: Roman Hanák (ČSSD), Taťána Malá (ANO), Marek Šlapal (ČSSD), Jan Vitula (TOP 09), Martin Maleček (Starostové pro Jižní Moravu), Jana Pejchalová (ANO), Miroslav Kubásek (ANO), Petr Hýbler (ANO), Tomáš Soukal (ČSSD), Igor Chlup (ČSSD)
Koalice: ČSSD a KDU-ČSL
Počet obcí s rozšířenou působností: 21
Počet členů rady: 11
Počet členů zastupitelstva: 65

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji