Kraje v otázce kriterií výběrových řízení na autobusové dopravce čekají na
nový zákon o veřejných zakázkách, který měl byt původně účinný již od dubna
2016 a umožnil by zohlednit také sociální aspekt,odbory touto informaci
disponuji již od společných jednání s panem premiérem Sobotkou.
Podílíme se také na tvorbě metodiky MMR k veřejné zakázkám v oblasti veřejné dopravy,
tento dokument bude předložen vládě. Myšlenku celostátně platného nařízení
vlády pro tarifní platy řidičů v závazku veřejné služby podporujeme, neboť
bez celostátně platného předpisu není možné řešit úpravu platů v aktuálně
vysoutěžených a platných smluv.
Řidiče autobusů v požadavku na vyšší platy kraje podporuji, ovšem bez nového
zákona o veřejných zakázkách a nových tendrů nedisponují kraje pravomocemi v
tomto smyslu konat z pozice objednatelů. Zároveň připomínám, že kraje musí
hospodařit s péčí řádných hospodářů a podle platné legislativy, nemůžeme
suplovat za odbory kolektivní vyjednávání s dopravci, jsme připraveni využit
platformy krajských tripartit v pomoci se sociálním dialogem.
Michal Hašek, předseda AKČR
|
Hejtman: | Jana Vildumetzová (ANO) |
---|---|
Krajské město: | Karlovy Vary |
Rozloha: | 3314 km2 |
Počet obyvatel: | 310245 |
Hustota zalidnění: | 94 obyvatel/km2 |
NUTS: | Severozápad |
Radní: | Dalibor Blažek (HNHRM), Jaroslav Bradáč (SPO), Jan Bureš (ODS), Martin Hurajčík (ANO), Karel Jakobec (ODS), Josef Janů (Piráti), Petr Kubis (ANO), Daniela Seifertová (ANO) |
Koalice: | ČSSD a KSČM |
Počet obcí s rozšířenou působností: | 7 |
Počet členů rady: | 9 |
Počet členů zastupitelstva: | 45 |
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.