Nadcházející zima v Karlovarském kraji přináší změnu. O některé silnice v regionu se postarají noví cestáři. Akciová společnost Údržba silnic Karlovarského kraje (ÚSKK) neuspěla v soutěži, kterou vyhlásilo Ředitelství silnic a dálnic. O většinu úseků dálnice a silnic první třídy v Karlovarském kraji se tak postarají firmy Eurovia a AVE. Krajská společnost totiž v tendru nabídla vyšší cenu než vítězné spojení firem Eurovia - AVE. To zvítězilo s částkou zhruba 353 milionů korun. ÚSKK bude tedy v následujících osmi letech uklízet pouze silnice druhé a třetí třídy.
„Věřím, že společnosti, které vyhrály výběrové řízení na údržbu silnic vypsané Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, budou svou práci vykonávat co nejlépe, aby byli všichni obyvatelé našeho kraje především v zimním období s kvalitou údržby spokojeni, mohli jezdit bezpečně a nedocházelo ke zbytečným dopravním nehodám,“ říká k nově nastalé situaci Martin Hujarčík, náměstek hejtmanky Karlovarského kraje pro oblast dopravy. Hujarčík zároveň dodává, že hodnocení kvality údržby zatím považuje za předčasné, neboť zimní období je na samém začátku.
Mluvčí AVE, Pavla Ivácková, ujišťuje, že společnost má s údržbou komunikací první třídy mnohaleté zkušenosti ze Středočeského, Libereckého či Zlínského kraje. Na Karlovarsku doposud obstarávala a obstarává zimní údržbu měst Karlovy Vary, Nejdek a Františkovy Lázně. Bylo proto třeba posílit regionální zimní techniku, neboť dálniční pluhy mají jiné parametry než vozy pro údržbu města. Kromě posílení vozů musela AVE přijmout i nové řidiče, kteří už od 1. listopadu drží pohotovost. Společnost má i dostatek soli. Ze smlouvy o zimní údržbě vyplývá minimální množství 5600 tun soli. Společnost má ale více, protože počítá s rezervou. Má také dodavatele, který může ihned reagovat a kapacity doplnit.
„Zimní údržbu zajišťujeme podle schváleného plánu a přesně podle toho, jak nám ukládá zákon a smlouva uzavřená s Ředitelstvím silnic a dálnic. Dispečeři čtyřiadvacet hodin denně monitorují a vyhodnocují stav vozovek. Klíčové jsou pro ně předpovědi meteorologů, radary, hlášení z meteostanic a sledování kamerového systému. Jakmile zjistí potenciální problém, okamžitě vysílají k zásahu posypové vozy,“ vysvětluje Pavla Ivácková.
Společnosti AVE a Eurovia budou při zimní údržbě dálnice a silnic I. třídy nadále spolupracovat s Údržbou silnic Karlovarského kraje. Jana Bartošová
|
Hejtman: | Jana Vildumetzová (ANO) |
---|---|
Krajské město: | Karlovy Vary |
Rozloha: | 3314 km2 |
Počet obyvatel: | 310245 |
Hustota zalidnění: | 94 obyvatel/km2 |
NUTS: | Severozápad |
Radní: | Dalibor Blažek (HNHRM), Jaroslav Bradáč (SPO), Jan Bureš (ODS), Martin Hurajčík (ANO), Karel Jakobec (ODS), Josef Janů (Piráti), Petr Kubis (ANO), Daniela Seifertová (ANO) |
Koalice: | ČSSD a KSČM |
Počet obcí s rozšířenou působností: | 7 |
Počet členů rady: | 9 |
Počet členů zastupitelstva: | 45 |
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.