Kraj připravuje nový systém

kraj vysocina logo 3Výrazné změny v objemu objednané vlakové a autobusové obslužnosti na Vysočině nenastanou. Čísla budou velmi podobná těm v loňském roce. Kraj také připravuje zavedení dopravního systému s názvem Veřejná doprava Vysočiny. V regionu ale musí schválit nové zónově-relační uspořádání a navrhnout způsob výpočtu jízdného. V současné době má Kraj Vysočina uzavřeny smlouvy s 21 linkovými autobusovými dopravci a dvěma drážními dopravci.

 

Kraj Vysočina bude mít v příštím roce podobný rozsah objednané vlakové a autobusové obslužnosti jako v tom loňském. „Na krytí ztráty ze všech regionálních spojů plánujeme z rozpočtu uvolnit zhruba 600 milionů korun. Autobusy v našem kraji ujedou 15,6 milionu kilometrů, vlaky necelé čtyři miliony kilometrů,“ uvedl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy Libor Joukl.

Kraj Vysočina v současnosti usilovně pracuje na odsouhlasení systému fungování regionální dopravy - Veřejná doprava Vysočiny. Ten by měl dopravcům, kteří budou v příštích letech soutěžit o tendry na veřejnou dopravu v regionu, poskytnout jasné podmínky, které jsou nutné pro přihlášení do soutěže o zakázku. Jednou z nejdůležitějších je právě zónová specifikace, která by se měla objevit v Zadávací dokumentaci na soutěž o zajištění regionální dopravy po roce 2019. Změna by měla nastat i v oblasti jízdného.

Tarifní systém pro dopravní systém Kraje Vysočina je navrhován tak, aby do něj mohla být zahrnuta regionální drážní osobní doprava, regionální veřejná linková doprava, dálková drážní osobní doprava i provozy MHD. Pro lepší a snadnější kontrolu tržeb zastupitelé navrhují systém založený na bezkontaktních čipových kartách, doplňkově na papírových jízdenkách s kódy. „Ve výsledku budou změny v dopravním systému pro cestující znamenat větší možnost výběru přepravce bez znevýhodnění, pohodlnější přestupování v rámci zón, možnost nákupu jízdenek přes internet a v mnoha případech i úsporu,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro oblast financí Vladimír Novotný.

OPRAVA NÁDRAŽÍ

Nový jízdní řád v regionu začal platit v půlce prosince loňského roku. Podle zástupců Českých drah jezdí na Vysočině přibližně stejný počet vlaků jako dosud. „V pracovní dny vypravíme v průměru 386 regionálních vlaků, o sobotách 258 a nedělích 251 vlaků,“ uvedla ředitelka Krajského centra osobní dopravy ČD v Jihlavě Lenka Horáková. Jízdní řády se však příliš neměnily.

Jednou z nejvýznamnějších změn je nový spoj mezi Havlíčkovým Brodem a Hlinskem v Čechách. Odpolední vlak do Havlíčkova Brodu přijíždí nyní v 15:51 a následně odjíždí v 16:10. „Vyslyšeli jsme tak požadavky cestujících i místních samospráv,“ doplnil Libor Joukl za Kraj Vysočina, který regionální spoje od Českých drah objednává. V reakci na požadavky cestujících byl také o dvě hodiny posunut víkendový spěšný vlak 1637 Pernštejn, který nově odjíždí ze Žďáru nad Sázavou do Brna v 17:40. 

O větší komfort vlakových cestujících se v loňském roce v regionu postarali například opravou nádraží v Havlíčkově Brodě. Rekonstrukce největšího krajského vlakového nádraží trvala více než šest měsíců a vyšla na 179 milionů korun. Opraveno bylo nástupiště, které je nově v předpisové výši a bezbariérové, dále byl modernizován podchod, informační systém a vybudován výtah pro cestující. Do budoucna by v Brodě mělo dojít i k investicím do zabezpečovací techniky a odbavovací haly. „Nádraží v Havlíčkově Brodě je důkazem toho, že peníze z evropského programu Doprava, byly profinancovány účelně,“ doplnil náměstek hejtmana Vladimír Novotný. Lukáš Zitka

Kraj Vysočina

kraj vysocina logo 3

Hejtman: Jiří Běhounek (ČSSD)
Krajské město: Jihlava
Rozloha: 6796 km2
Počet obyvatel: 515864
Hustota zalidnění: 76 obyvatel/km2
NUTS: Jihovýchod
Radní: Pavel Franěk (ANO), Vladimír Novotný (ČSSD), Jana Fischerová (ODS), Pavel Pacal (Starostové), Josef Pavlík (ANO), Jana Fialová (ČSSD), Jan Hyliš (ČSSD), Martin Hyský (ČSSD)
Koalice: ČSSD s podporou KSČM
Počet obcí s rozšířenou působností: 15
Počet členů rady: 9
Počet členů zastupitelstva: 45

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji