Společnost Student Agency plánuje od 3. března zrušit dvě autobusové linky z Náchoda a Trutnova do Prahy a zpět. Vedení Královéhradeckého kraje nyní hledá alternativní řešení. Cestující se i nyní mohou z a do Prahy dostat pomocí jiných dopravců.
„Je to pro nás nepříjemné, když zjistíme, že nám nějaký dopravce vypoví komerční spojení, které vede přes náš kraj, a s nímž počítáme. Bohužel se to v některých případech dozvídáme opravdu až na poslední chvíli,“ říká náměstek Královéhradeckého kraje zodpovědný za dopravu Martin Červíček a pokračuje:
„Naše reakce je taková, že vždy zkusíme vyhodnotit přínos spoje a snažíme se minimálně na území našeho kraje hledat a nasmlouvat alternativní náhradu. Nejefektivnější bude jednání s dopravci, které tyto linky provozovali v minulosti, jestli nezvažují jejich opětovné komerční využití. Například spojení Náchod – Hradec Králové – Praha by tímto způsobem bylo možné obnovit a bylo by to nejjednodušší a nejlepší řešení,“ navrhuje možné řešení náměstek Červíček.
Autobusy na linkách, které společnost Student Agency plánuje v březnu zrušit, vyjížděly v 5:20 a 12:20 z Náchoda a pokračovaly přes Českou Skalici, Dolany, Jaroměř, Holohlavy a Hradec Králové do Prahy. Z Trutnova odjížděl žlutý autobus v šest ráno a ve dvě odpoledne a zastavoval ještě v Jaroměři a Holohlavech.
Z Prahy jely autobusy Student Agency do Náchoda v 8:30 a 16:00, do Trutnova v 10:00 a 17:30.
Zrušení těchto dvou linek však neznamená, že se náchodští nebo trutnovští cestující nedostanou do nebo z Prahy. Mohou využít jiné vlakové i autobusové spoje. Například v šest hodin odjíždí z Trutnova autobus, který se zastávkou ve Dvoře Králové, míří rovnou do Prahy. Autobus na trase Náchod – Praha vyjíždí v 5:15.
Kdo preferuje vlaky, tak v pět hodin ráno odjíždí z náchodského hlavního nádraží rychlík Dobrošov přes Jaroměř a Hradec Králové přímo do Prahy. Cesta tímto způsobem je oproti autobusu Student Agency delší o 30 minut.
Stejným způsobem se takto v ranních hodinách lze po kolejích dostat do Prahy i z Trutnova. V 5:42 z tamního nádraží odjíždí spěšný vlak přes Malé Svatoňovice, Starkoč a Jaroměř do Hradce Králové a Pardubic, odkud lze přestoupit na spoje míří do Prahy. Z Hradce Králové jezdí pravidelně každou hodinu rychlík přímo do Prahy. (khk)
Hejtman: | Jiří Štěpán (ČSSD) |
---|---|
Krajské město: | Hradec Králové |
Rozloha: | 4756 km2 |
Počet obyvatel: | 560830 |
Hustota zalidnění: | 118 obyvatel/km2 |
NUTS: | Severovýchod |
Radní: | Martin Červíček (ODS), Martina Berdychová (Starostové a Východočeši), Aleš Cabicar (TOP 09), Vladimír Derner (KDU-ČSL), Rudolf Cogan (Starostové a Východočeši), Pavel Hečko (ČSSD), Karel Klíma (KDU-ČSL), Václav Řehoř (ODS) |
Koalice: | ČSSD a KSČM |
Počet obcí s rozšířenou působností: | 15 |
Počet členů rady: | 9 |
Počet členů zastupitelstva: | 45 |
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.