Jak zvládnou soukromé společnosti zimní údržbu státních silnic v regionech, to byla otázka, kterou si na začátku sezóny pokládaly mnohé kraje. S nastupujícím jarem se období, kdy na silnice vyjížděly sypače a pluhy, pomalu chýlí ke konci a první předběžné hodnocení kvality zimní údržby se tak stalo hlavním tématem březnového vydání Krajských novin.
Pokud by se mělo zhodnocení shrnout do jedné věty, dalo by se říct, že i díky mírnému průběhu zimy byla údržba novými dodavateli zvládnuta, byť na některých místech problémy vznikly. „Jsou však i kraje, kde i při příznivém počasí zaznamenali stížnosti na zhoršení kvality služeb oproti předchozím letům. To je případ například Olomouckého či Moravskoslezského kraje, kde evidují stížnosti z řad veřejnosti i složek integrovaných záchranných systémů,“ uvedl ve svém komentáři pro Krajské noviny hejtman Libereckého kraje a předseda Komise pro dopravu Asociace krajů ČR Martin Půta. Vedle něj a dalších zástupců krajských samospráv se se svými postřehy k zimní údržbě na stránkách listu podělili i zástupci Ředitelství silnic a dálnic, společnosti Eurovia nebo AVE CZ.
Hejtman: | Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj) |
---|---|
Krajské město: | Liberec |
Rozloha: | 3163 km2 |
Počet obyvatel: | 447788 |
Hustota zalidnění: | 139 obyvatel/km2 |
NUTS: | Severovýchod |
Radní: | Jitka Volfová (ANO), Jiří Löffelmann (SLK), Radka Loučková Kotasová (ANO), Marek Pieter (SLK), Přemysl Sobotka (ODS), Pavel Svoboda (ČSSD), Petr Tulpa (SLK), Květa Vinklátová (SLK) |
Koalice: | Starostové pro LBK a Změna pro LBK |
Počet obcí s rozšířenou působností: | 10 |
Počet členů rady: | 9 |
Počet členů zastupitelstva: | 45 |
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.