Správa a údržba silnic Pardubického kraje aktuálně používá na devadesát nákladních automobilů rozmístěných po celém regionu. Některá vozidla už dosluhují, a tak příspěvková organizace kraje pořizuje techniku novou. Aktuálně získala pět „obojživelných“ vozidel jak pro zimní, tak letní údržbu.
Do pěti z šestnácti cestmistrovství na jaře zamíří nová vozidla, která nahradí už dosluhující techniku. Všechna jsou vybavena nosiči výměnných nástaveb, tzn. že je lze využít v zimě i v létě. Sněhové radnice a sypací nástavby silničáři snadno přemění na vyklápěcí korby, zametače a výspravkové soustavy. „Jedná se o stroje, které jsme mohli pořídit i díky příspěvku od našeho zřizovatele, tedy Pardubického kraje. Nakoupili jsme je už v loňském roce, teď je fyzicky přebereme,“ prozradil Miroslav Němec, ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Novou techniku získají cestmistrovství v Chrudimi, Běstovicích, Ústí nad Orlicí, Svitavách a v Poličce. Vozidla jsou standardně vybavena také GPS, kamerami i teploměry schopnými měřit teplotu vzduchu i vozovky.
V obnově techniky bude Správa a údržba silnic Pardubického kraje pokračovat i letos. Vypíše výběrové řízení na další čtyři nákladní auta a další techniku. Vozidla opět budou variabilní pro zimní i letní údržbu. „Všechna tato vozidla by měla být vybavena vyklápěcí korbou, sněhovou radlicí i sypací nástavbou. Máme v plánu také nakoupit nakladače, frézu na pařezy, traktor se sekací nástavbou, ale i vozidla do 3,5 tuny,“ popsal plány letošního roku Jaroslav Vojta, hlavní mechanik Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Financovat je krajští silničáři budou z vlastního rozpočtu a z příspěvku Pardubického kraje.
Ve hře jsou také další příležitosti získávání nové techniky. Například silničáři přebírají vyřazené sanitky, které jsou pro záchrannou službu už nevyhovující. K přepravě pracovníků a menší techniky na práce na silnicích po menších úpravách ale stále k využití jsou. Připravuje se také projekt, který už vyzkoušeli v Jihlavě. „Automobilní škola v Ústí nad Orlicí by měla z komponentů dodaných výrobcem a pod jeho odborným dohledem sestavit nákladní auto, které posléze předá naší organizaci. Mohlo by to znamenat úspory v řádech statisíců korun, a především je to příležitost pro studenty potkat se se skutečnou praxí,“ dodal Miroslav Němec. Projekt je aktuálně připravován Pardubickým krajem, patří do gesce radního pro školství Bohumila Bernáška.
V letošním roce došlo k posílení investičního plánu správy silnic v oblasti vybavení automobily, mechanizmy, technologiemi, ale i investice do areálů, a to po osobní návštěvě náměstka hejtmana pro dopravu Michala Kortyše na všech cestmistrovstvích v kraji a také po prohlídce některých lokalit hejtmanem Martinem Netolickým. „Je potřeba se o svůj majetek dobře starat a nenechat ho zchátrat. Rovněž zázemí pro naše zaměstnance, kteří si plní své pracovní povinnosti venku za každého počasí, musí odpovídat běžným dnešním standardům. Z celkových nejnutnějších investic v hodnotě 150 mil. korun jsme pro rok 2019 z rozpočtu uvolnili 30 milionů,“ informoval náměstek hejtmana Michal Kortyš.
Hejtman: | Martin Netolický (ČSSD) |
---|---|
Krajské město: | Pardubice |
Rozloha: | 4519 km2 |
Počet obyvatel: | 758548 |
Hustota zalidnění: | 171 obyvatel/km2 |
NUTS: | Severovýchod |
Radní: | Roman Línek (Koalice pro Pardubický kraj), Michal Kortyš (ODS), Bohumil Bernášek (ČSSD), Václav Kroutil (ČSSD), Pavel Šotola (Koalice pro Pardubický kraj), Hana Štěpánová (STAN), Ladislav Valtr (ODS), René Živný (Koalice pro Pardubický kraj) |
Koalice: | ČSSD, KPK a SPOZ |
Počet obcí s rozšířenou působností: | 15 |
Počet členů rady: | 9 |
Počet členů zastupitelstva: | 45 |
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.