Doprava v Bohdanči by se měla zklidnit. Kraj chce převzít silnici I/36

BohdanecKamiony a nákladní auta, která projíždějí centrem lázeňského města a zatěžují jeho obyvatele i návštěvníky. To by se mělo v Lázních Bohdaneč brzy změnit. Zástupci Pardubického kraje jednali na Ministerstvu dopravy o dalším postupu v převzetí silnice I/36 do majetku kraje.

Na silnici I/36, která prochází Lázněmi Bohdaneč, je nutné zklidnit kamionovou dopravu. Protože se jedná o silnici I. třídy, není možné na ni zakázat vjezd nákladním autům. Nejjednodušším řešením je převést tuto silnici od státu do majetku kraje a udělat z ní silnici II. třídy. Na ní pak lze za určitých podmínek omezit tranzitní kamionovou dopravu,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš, který společně se zástupci Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) jednal na Ministerstvu dopravy o dalším postupu.

Pardubický kraj je připraven tento majetek převzít, ale s podmínkou, že stát uhradí případné náklady spojené s vypořádáním cizích pozemků pod silnicemi, nezbytnými stavebnětechnickými úpravami pro zklidnění dopravy. Převod silnice I/36 na nižší třídu a majetkový převod je možno zahájit okamžitě po podpisu smlouvy o smlouvě budoucí mezi krajem a státem,“ řekl Kortyš.

S Ministerstvem dopravy jsme se dohodli, že ze strany SÚS Pk budou specifikovány požadavky, které je třeba na této silnici provést z důvodu bezpečnosti a zklidnění dopravy. Jedná se o specifikace technických opatření, jako jsou například vjezdové brány, osvětlení přechodů, dopravní značky a podobně. Tato opatření budou projednávána i se zástupci dotčených obcí,“ řekl Michal Kortyš s tím, že SÚS Pk podklady připraví a co nejdříve je ministerstvu zašle.

Novou skutečností je, že přípustná hladina hlukové zátěže nevyšla také ve dvou dalších obcích na trase a je otázkou, zda pomůže převod silnice na kraj a snížení tonáže projíždějících vozidel. Protihluková ochrana je nesmírně nákladná a těžko lze předpokládat, že s takovouto zátěží by Pardubický kraj bez dopadové studie dopravní zátěže a bez hlukové studie silnici převzal,“ doplnil Miroslav Němec, ředitel SÚS Pardubického kraje.

Na ministerstvu se hovořilo i o případném obchvatu. „Na jednání padla i otázka vybudování obchvatu kolem Lázní Bohdaneč, a to kvůli hlukovému zatížení, ale právě i z důvodu statutu lázeňského města,“ uzavřel Kortyš. (pak)

 

Pardubický kraj

logo1

Hejtman: Martin Netolický (ČSSD)
Krajské město: Pardubice
Rozloha: 4519 km2
Počet obyvatel: 758548
Hustota zalidnění: 171 obyvatel/km2
NUTS: Severovýchod
Radní: Roman Línek (Koalice pro Pardubický kraj), Michal Kortyš (ODS), Bohumil Bernášek (ČSSD), Václav Kroutil (ČSSD), Pavel Šotola (Koalice pro Pardubický kraj), Hana Štěpánová (STAN), Ladislav Valtr (ODS), René Živný (Koalice pro Pardubický kraj)
Koalice: ČSSD, KPK a SPOZ
Počet obcí s rozšířenou působností: 15
Počet členů rady: 9
Počet členů zastupitelstva: 45

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji