Více než šest miliard korun poputuje z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), který spravuje Ministerstvo pro místní rozvoj, na rekonstrukce a výstavbu silnic II. a III. třídy včetně mostů. Ve výzvě Vybrané úseky silnic II. a III. třídy bylo schváleno 112 projektů. Do dalších výzev na silnice, které se týkají i mostů a lávek, je možné stále podávat žádosti.
„Rekonstrukce silnic II. a III. třídy patří k našim prioritám, stejně jako rekonstrukce některých mostů a lávek, které jsou v nedobrém stavu. Aktuálnosti této problematiky jsme si na ministerstvu vědomi, a proto jsme vyhlásili další výzvu s názvem Vybrané úseky silnic II. a III. třídy – II, ve které bude příjem žádostí uzavřen ke konci letošního roku,“ řekla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová. Z úspěšných projektů jmenujme například Most Vlastiboř, který vede přes Bechyňský potok. Kvůli velmi špatnému stavu byla nutná jeho kompletní demolice a následně výstavba nového mostu. Most je součástí významné komunikace propojující města Soběslav, Bechyně a přilehlých regionů. Rekonstrukce mostu Brzotice přes vodní nádrž Želivku zase zabrání zhoršování technické úrovně mostu, v krajním případě zhroucení mostní konstrukce a odříznutí jedné části obce od druhé. Na vyhodnocenou výzvu v oblasti silnic navázala výzva IROP Vybrané úseky silnic II. a III. třídy - II, kde bude příjem projektů na území všech krajů České republiky mimo hlavního města Prahy uzavřen na konci roku 2018. Současně probíhá příjem žádostí o podporu ve výzvách určených pro projekty na území jednotlivých vybraných městských aglomerací. Jedná se o výzvy č. 40 Vybrané úseky silnic II. a III. třídy – integrované projekty IPRÚ a č. 42 Vybrané úseky silnic II. a III. třídy – integrované projekty ITI, kde musí projekt splnit soulad se strategií příslušné aglomerace a být předložen nejpozději v roce 2022. Podobně tomu je v oblasti podpory udržitelné dopravy, kde jsou otevřeny výzvy č. 50 Udržitelná doprava - integrované projekty ITI a 51 Udržitelná doprava - integrované projekty IPRÚ. Pro ucelený přehled doplňujeme, že v rámci IROP jsou vedle silnic II. a III. tříd podporovány také rekonstrukce a případně i výstavby cyklostezek. V některých projektech jsou tak budovány či rekonstruovány cyklostezky i s důležitými lávkami. Například rekonstrukce lávky pro cyklisty a chodce přes E55 v Sezimově Ústí, která je v kritickém stavu. Ve Vrchlabí také mohla vzniknout lávka pro pěší a cyklisty přes řeku Labe jako součást systému cyklostezek na nábřeží. (mmr)
Hejtman: | Martin Netolický (ČSSD) |
---|---|
Krajské město: | Pardubice |
Rozloha: | 4519 km2 |
Počet obyvatel: | 758548 |
Hustota zalidnění: | 171 obyvatel/km2 |
NUTS: | Severovýchod |
Radní: | Roman Línek (Koalice pro Pardubický kraj), Michal Kortyš (ODS), Bohumil Bernášek (ČSSD), Václav Kroutil (ČSSD), Pavel Šotola (Koalice pro Pardubický kraj), Hana Štěpánová (STAN), Ladislav Valtr (ODS), René Živný (Koalice pro Pardubický kraj) |
Koalice: | ČSSD, KPK a SPOZ |
Počet obcí s rozšířenou působností: | 15 |
Počet členů rady: | 9 |
Počet členů zastupitelstva: | 45 |
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.