Kraje v otázce kriterií výběrových řízení na autobusové dopravce čekají na
nový zákon o veřejných zakázkách, který měl byt původně účinný již od dubna
2016 a umožnil by zohlednit také sociální aspekt,odbory touto informaci
disponuji již od společných jednání s panem premiérem Sobotkou.
Podílíme se také na tvorbě metodiky MMR k veřejné zakázkám v oblasti veřejné dopravy,
tento dokument bude předložen vládě. Myšlenku celostátně platného nařízení
vlády pro tarifní platy řidičů v závazku veřejné služby podporujeme, neboť
bez celostátně platného předpisu není možné řešit úpravu platů v aktuálně
vysoutěžených a platných smluv.
Řidiče autobusů v požadavku na vyšší platy kraje podporuji, ovšem bez nového
zákona o veřejných zakázkách a nových tendrů nedisponují kraje pravomocemi v
tomto smyslu konat z pozice objednatelů. Zároveň připomínám, že kraje musí
hospodařit s péčí řádných hospodářů a podle platné legislativy, nemůžeme
suplovat za odbory kolektivní vyjednávání s dopravci, jsme připraveni využit
platformy krajských tripartit v pomoci se sociálním dialogem.
Michal Hašek, předseda AKČR
Hejtman: | Josef Bernard (ČSSD) |
---|---|
Krajské město: | Plzeň |
Rozloha: | 7561 km2 |
Počet obyvatel: | 581175 |
Hustota zalidnění: | 73 obyvatel/km2 |
NUTS: | Jihozápad |
Radní: | Marcela Krejsová (ODS), Ivana Bartošová (Koalice pro Plzeňský kraj), Martin Baxa (ODS), Pavel Čížek (Starostové a Patrioti), Ivo Grüner (ČSSD), Zdeněk Honz (ČSSD), Milena Stárková (ČSSD), Radka Trylčová (ODS) |
Koalice: | ČSSD s KSČM |
Počet obcí s rozšířenou působností: | 15 |
Počet členů rady: | 9 |
Počet členů zastupitelstva: | 45 |
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.