Výběr kamionového mýta od začátku příštího roku je ohrožený. Návrh ministerstva dopravy na prodloužení smlouvy s dosavadním provozovatelem, společností Kapsch, bez výběrového řízení považují tři vládní komise za nezákonné. Řekl dnes místopředseda ČSSD, ministr vnitra Milan Chovanec.
Podobné přešlapování jako s mýtem zažívají s ministerstvem dopravy v posledních letech také kraje - regionální železniční doprava stále čeká na několikátou, snad už finální a konečně platnou verzi modelu pro nákup nových vlaků s využitím fondů EU. Vlekla se dohoda o financování regionální železniční dopravy v letech 2020-2035, na kterou se váže odpovědnost krajů zajistit smluvního partnera na období po roce 2019.
Jenom díky aktivitě krajů dosud nezkolaboval systém zimní a letní údržby na silnicích 1.třídy,které v regionech patří státu.
Asociace krajů ČR deklarovala připravenost regionů ještě letos opravit další regionální komunikace 2.a 3.třídy v případě navýšení vládní podpory z letošních 3mld Kč na úroveň loňska,tedy cca 4.5mld Kč, byli jsme odmítnuti pro letošek a na příští rok nemáme počítat údajně s žádnou vládní pomocí na opravy silnic.
Michal Hašek
Zdroj: AK ČR
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.