Kraje v otázce kriterií výběrových řízení na autobusové dopravce čekají na
nový zákon o veřejných zakázkách, který měl byt původně účinný již od dubna
2016 a umožnil by zohlednit také sociální aspekt,odbory touto informaci
disponuji již od společných jednání s panem premiérem Sobotkou.
Podílíme se také na tvorbě metodiky MMR k veřejné zakázkám v oblasti veřejné dopravy,
tento dokument bude předložen vládě. Myšlenku celostátně platného nařízení
vlády pro tarifní platy řidičů v závazku veřejné služby podporujeme, neboť
bez celostátně platného předpisu není možné řešit úpravu platů v aktuálně
vysoutěžených a platných smluv.
Řidiče autobusů v požadavku na vyšší platy kraje podporuji, ovšem bez nového
zákona o veřejných zakázkách a nových tendrů nedisponují kraje pravomocemi v
tomto smyslu konat z pozice objednatelů. Zároveň připomínám, že kraje musí
hospodařit s péčí řádných hospodářů a podle platné legislativy, nemůžeme
suplovat za odbory kolektivní vyjednávání s dopravci, jsme připraveni využit
platformy krajských tripartit v pomoci se sociálním dialogem.
Michal Hašek, předseda AKČR
Hejtman: | Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) |
---|---|
Krajské město: | Praha |
Rozloha: | 11014 km2 |
Počet obyvatel: | 1287277 |
Hustota zalidnění: | 116 obyvatel/km2 |
NUTS: | Střední Čechy |
Radní: | Gabriel Kovács (ANO), Martin Kupka (ODS), Martin Macháček (STAN), Daniel Marek (TOP 09), Věslav Michalik (STAN), Jaroslava Němcová (ANO), František Petrtýl (ANO), Vít Rakušan (STAN), Jan Skopeček (ODS), Ivo Šanc (STAN) |
Koalice: | ČSSD a KSČM |
Počet obcí s rozšířenou působností: | 26 |
Počet členů rady: | 10 |
Počet členů zastupitelstva: | 65 |
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.