Víc turistů ve východních Čechách si přejí shodně v obou krajích v této části republiky, v Pardubickém i Královéhradeckém. Oba regiony hodlají spojit své síly v oblasti cestovního ruchu a tím nalákat nové návštěvníky. Spolupráce by se měla uskutečnit například prostřednictvím společné prezentace na veletrzích.
Pardubický a Královéhradecký kraj se budou v příštím kalendářním roce prezentovat společně pod značkou Východní Čechy. Společné budou mít i letní turistické noviny. „Společná prezentace na veletrzích a společné vydávání turistických novin nejen že ušetří veřejné prostředky, ale zároveň bude ucelenější a širší nabídkou pro návštěvníky obou krajů, kteří neřeší administrativní hranice krajů, ale vnímají nás jednoduše jako východní Čechy. Usnadní to také propagaci značky,“ popsal obnovenou spolupráci radní Pardubického kraje René Živný. Pardubický kraj v první polovině letošního roku zaznamenal největší meziroční nárůst návštěvníků z všech krajů ČR – 20,5 %. Ani Královehradecký region nijak nezaostával za svými sousedy, co se týče úspěchů v oblasti cestovního ruchu. V prvním pololetí si ho jako cílovou destinaci vybralo přes půl milionu lidí, což byl třetí nejlepší výsledek mezi kraji. Za dobrým výsledkem stojí především lepší zimní sezóna na horách.
V příštím roce se chtějí kraje společně prezentovat na čtyřech veletrzích cestovního ruchu v České republice. Pod značkou Východní Čechy se oba kraje představí v lednu na Regiontouru Brno, v únoru na Holiday World v Praze a v březnu na regionálních veletrzích v Hradci Králové a Pardubicích.
Expozice na veletrzích cestovního ruchu poskytnou prostor všem turistickým oblastem obou krajů pro prezentaci jejich stálé i aktuální nabídky. „Osobně jsem nikdy neviděl rozdíl mezi tím, zda jsem v Orlických horách v části královéhradecké či pardubické. Podstatné je, že mi tam bylo vždy dobře, stejně jako v každé jiné části východu Čech,“ vyjádřil se náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje Otakar Ruml.
SPOLEČNÁ VOJENSKÁ HISTORIE
Oba kraje si navíc v příštím roce připomenou významné události jejich vojenské historie, která je pro oba kraje významná. „Pro rok 2017 chceme posunout spolupráci i do jiných oblastí jako je například společné organizování presstripů pro novináře, propagace kongresové turistiky, tisk materiálů a další,“ vysvětlil náměstek René Živný. Královéhradecký kraj chce od sousedního kraje „okoukat“ též propagaci kongresové turistiky. „Od Pardubického kraje bychom se rádi poučili v oblasti kongresové a filmové turistiky, kde náš kraj s tímto druhem propagace začíná,“ řekl Otakar Ruml. Založili tak novou regionální kancelář Hradec Králové Region Convention Bureau, která zahájí svoji činnost počátkem příštího roku. Nová instituce by se měla stát členem celostátní organizace těchto subjektů, jejímž cílem je jednotná propagace České republiky v oblasti označované jako MICE (Meetings, Incentives, Conventions/Conferences a Exhibitions/Events). Tento specifický druh turistického ruchu zahrnuje aktivity, jako jsou nejrůznější setkání, semináře, výstavy, konference, kongresy či motivační pobyty. Pardubický kraj se na rozdíl od Královéhradeckého zaměřuje na kongresovou turistiku už čtvrtým rokem prostřednictvím Destinační společnosti Východní Čechy, jenž založila krajskou kancelář East Bohemia Convention Bureau. Lukáš Zitka
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.