V úklidu „jedniček“ pokračuje krajská organizace

zimni udrzba 1Letošní rok se nese ve znamení změny v oblasti zimní údržby dálnic a silnic I. třídy. Zatímco doposud se o údržbu automaticky staraly krajské správy údržby silnic (SÚS), letos poprvé vstupují na scénu na základě výběrového řízení i soukromé firmy. Jihočeský kraj je však jedním z mála regionů, kde výběrové řízení vyhrál opět SÚS. K žádné podstatné změně tu tedy nedochází.

V soutěži vypsané Ředitelstvím silnic a dálnic jsme uspěli a budeme zajišťovat údržbu části dálniční sítě D3, D4 a silnice I. tříd na další osmileté období,“ říká ředitel SÚS Jihočeského kraje Jan Štícha, který zároveň dodává, že tak budou využity kapacity vozidel, strojů, zázemí skladů soli a v neposlední řadě zkušený personál dispečerů a řidičů. Navíc se připomínky ze strany policie, hasičů, záchranné služby i dalších řidičů přesměrují na jeden centrální dispečink. V případě mimořádných událostí bude možná vzájemná výpomoc sypačů. Vozy SÚS nebudou přejíždět zbytečně po silnicích I. třídy aniž by prováděli údržbu, kterou by v případě neúspěchu v soutěži udržoval jiný dodavatel.

Ze strany SÚS Jihočeského kraje bylo nutno naplnit požadavky smlouvy na údržbu silnic a to jak ze strany materiální, tak i ze strany personálního zabezpečení. Byl vyčleněn potřebný počet mechanismů, jejich dovybavení potřebnou technikou, jako například celková digitalizace systému kontroly činnosti. Touto cestou je kontrolováno množství použitého posypového materiálu a jeho druhu či činnost radlice. Sypače jihočeského SÚS to „uměly“ už dříve, nicméně, jak upozorňuje Jan Štícha, v kontextu s požadavky ŘSD musel být celý systém upgradován. Dále byla potřeba provést instalace teploměrů pro měření teploty vozovky a vzduchu. Firmou specializující se na meteorologii a zimní údržbu bylo vyškoleno 70 dispečerů pro 24 hodinovou dispečerskou službu.

Pro potřebu údržby silnic I. tř., dálnice D3 v úseku 104 – 109 km - Veselí nad Lužnicí - a úseku Úsilné – Borek je připraveno a v nynější době již v plném provozu 42 vozidel vybavených nástavbou na chemický, nebo inertní posyp a pluhem. Dalších devět vozidel je připraveno v „záloze“ pro případ potřeby podpory úklidu spadu většího množství sněhu. Další jsou vozidla dodávková a osobní v počtu 61 kusů pro potřebu běžné údržby silnic a bezpečnosti silničního provozu. Na zimní údržbu silnic I. tř. je připraveno 10 800 tun chemického posypu a na místa, kde není možno chemický posyp, především z důvodů vodních zdrojů, používat, dostatečné množství inertního materiálu. Tento výčet představuje základní množství techniky a posypového materiálu. V případě potřeby, bude využita i další technika, jako například speciální sněhové frézy a traktory.

Pro úplnost Jan Štícha uvádí, že pro potřebu údržby silnic II. a III. tříd je připraveno dalších 24 000 tun chemického posypu a 56 000 tun inertního posypu. Údržbu zajistí 122 vozidel zimní údržby - sypačů.

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji