Údržba jedniček v kraji zůstala při starém

 

zimni udrzba 14Zimní údržbu na silnicích prvních tříd v kraji má nadále na starosti Správa a údržba Ústeckého kraje. Ta v regionu získala zakázku za 600 milionů korun. Předpokládaná cena přitom činila přibližně 666 milionů korun.

Ředitelství silnic a dálnic poprvé vypsalo sérii čtrnácti tendrů. V některých regionech získaly zakázku na zimní údržbu komunikací soukromé firmy. V Ústeckém kraji ale zimní údržba zůstává v rukách Správy a údržby silnic. Ta se na letošní zimu chystala podobně v jako v jiných letech, ale k dispozici má také novou techniku.

"Do vozového parku Správy a údržby silnic Ústeckého kraje přibude deset zbrusu nových víceúčelových vozů. Pět už je plně zapojeno do zimní údržby, další dorazí v lednu. Nyní tedy budou sloužit jako sypací vozy s radlicemi na sníh. V létě je pak přestaví na sekačky. Nákup vozů za zhruba 92 milionů korun hradil své příspěvkové organizaci Ústecký kraj," uvedla tisková mluvčí kraje Lucie Dosedělová.

Celkem Správa a údržba silnic Ústeckého kraje v zimě udržuje čtyři tisíce kilometrů krajských silnic. Před sezónou se ale potýkala s nedostatkem řidičů. Zaměstnává jich 250 a potřebovala by víc. „Aktuálně nám chybí šest řidičů. Řešíme to slučováním okruhů při údržbě silnic,“ řekla médiím před několika dny náměstkyně ředitele Správy a údržby Lenka Holovská.

Minulá zima byla z hlediska zimní údržby v regionu hodně náročná. "Měsíc leden byl výjimečný, prakticky bylo nutné provádět výjezdy denně, složitá situace byla v horských oblastech, kdy s ohledem na nárazový vítr bylo nutné nasadit frézy a čištění provádět opakovaně," uvedla Lucie Dosedělová.

Silničáři v lednu spotřebovali 15 tisíc tun soli, v listopadu a prosinci jen tisíc tun. V mrazivých dnech vyjížděli do terénu i během února zároveň už začali s opravou výtluků studenou balenou směsí. V předminulém roce dokonce musela některá města v regionu zvýšit rozpočet na zimní údržbu, mezi nimi byl například Most. Ten k původním šesti milionům přidal ještě další dva.

Zřizovatelem příspěvkové organizace Správa a údržba silnic Ústeckého kraje je právě Ústecký kraj. Kromě zimní údržby patří k jejím povinnostem také opravy a údržby pozemních komunikací, údržba a oprava mostů, vedení evidence silnic, mostů a silničního příslušenství a má také další povinnosti. Společnost má sídlo v Dubí.

Na geoportálu Ústeckého kraje lze zjistit, jaké komunikace mají z hlediska zimní údržby přednost a které v případě kalamity přicházejí na řadu později. "Mapa obsahuje jednotlivá pořadí údržby silnic dle jejich důležitosti, dále obsahuje způsob jakým je silnice udržována a trasy posypových vozů," uvedl krajský odbor dopravy a silničního hospodářství. Zuzana Zlinská

 

Nepřehlédněte

„V civilizované zemi rozhodují o regionálních záležitostech nikoliv jmenovaní úředníci jako za císaře pána ale zvolená samospráva,“

říká v rozhovoru k patnácti letům krajů hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

netolickyČeské a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.

Krajské noviny na Facebooku

Redakce

Krajské noviny Evropské vydavatelství, s. r. o.
kancelářská budova P8, č.p. 80
533 53 Pardubice – Semtín
redakce@evropskevydavatelstvi.cz
telefony: 466 611 139, 777 100 388
© 2024 Krajské noviny

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Akceptuji