Projekty tramvajových propojení Prahy s částmi Středočeského kraje se posunuly o další pomyslný krok blíž k tomu, aby se proměnily v realitu. Rada Středočeského kraje totiž rozhodla o zahájení investorské přípravy akcí, které s nimi souvisejí. Do Zdib by se mohlo začít stavět v roce 2022.
Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje jako investorská organizace může díky rozhodnutí radních například v případě trati z Kobylis do Zdib zahájit proces hodnocení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Současně začne jednat se zástupci Dopravního podniku hl. m. Prahy a zástupci Magistrátu hl. m. Prahy o koordinaci společných prací. Část stavby se totiž nachází na katastrálním území metropole. Pro tuto tramvajovou trať se Středočeský kraj pokusí zajistit dotaci ze SFDI nebo případně jiného vhodného dotačního zdroje.
Zahájení investorské přípravy je také vodítkem pro územní plány obcí a slouží jako podkladový materiál pro aktualizaci takzvaných zásad územního rozvoje. Díky rozhodnutí středočeských radních by se měla přiblížit i výstavba tratí do Čestlic a Jesenice, kde se připravuje už třetí, resp. čtvrtá aktualizace zásad územního rozvoje. První z tratí povede z Opatova do Čestlic (variantně z Hájů), do Jesenice by se mělo jezdit přes Vestec z Depa Písnice.
Směry, ve kterých se budou tramvajové tratě budovat, patří k dopravně nejzatíženějším. „Chceme usnadnit cestování lidem, kteří těmito směry denně jezdí. Pevně věřím, že se podaří tyto akce ve střednědobém horizontu úspěšně realizovat. Jde o ekologické a kapacitní řešení,“ konstatoval radní pro oblast dopravy František Petrtýl. (sck)
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.