Železniční doprava se ve Zlínském kraji podílí na dopravní obsluze 77 měst a obcí, ve kterých bydlí přes 401 tisíc lidí, což představuje necelých 68 % obyvatel kraje. České dráhy vypraví v regionu v pracovní dny v průměru 495 regionálních spojů a o víkendech 371, což znamená průměrně 460 vlaků denně. Na základě dlouhodobé smlouvy uzavřené v roce 2006 se společností České dráhy kraj objednává každoročně téměř 3,6 milionu vlakových kilometrů zabezpečených regionálními osobními vlaky.
Státní fond dopravní infrastruktury (dále jen“SFDI“) je subjektem, který financuje výstavbu, modernizaci, opravy a údržbu silnic a dálnic, celostátních a regionálních drah a dopravně významných vnitrozemských vodních cest. Současně vykonává činnosti Zprostředkujícího subjektu operačního programu Doprava. Základním dokumentem, na základě kterého jsou realizovány výdaje na jednotlivé akce je Poslaneckou sněmovnou Parlamentu České republiky schválený rozpočet SFDI. V tomto měsíci bude vládou ČR projednán návrh rozpočtu SFDI na rok 2016 a střednědobého výhled na roky 2017 a 2018. Návrh vychází z finančních rámců stanovených vládou ČR pro roky 2016 – 2018, přičemž rozpočet na rok 2016 je připraven jako vybilancovaný se zapojením odhadovaných zůstatků finančních prostředků SFDI ke konci roku 2015.
Asociace krajů ČR v současné době na svých jednáních řeší problematiku objednávání veřejné železniční dopravy po ukončení platnosti stávajících dlouhodobých smluv s Českými dráhami, uzavřených podle Memoranda o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou železniční dopravou. Důvodem je nejednotný názor Ministerstva dopravy ČR v této problematice.
Posílení ranních spojů na západě regionu a milionové dotace pro provozovatele turistických tratí. Tak vypadá letošní podpora Ústeckého kraje regionální vlakové dopravy. Zásadní změny ve vlakové dopravy začaly platit před začátkem letošních prázdnin.
Karlovy Vary jsou bezesporu výjimečnými lázněmi, neobyčejnou turistickou destinací a mají ,,genius loci". V dějinách zažili vzestupy i slabší období. Vždy však byly samy o sobě pojmem a synonymem exkluzivity, kvality a mysticismu kolem zdraví. Především rituál pití vody z nejznámějšího pramene Vřídla má nezpochybnitelné účinky.
Středočeský kraj má k dispozici rozsáhlou síť železniční dopravy k zajištění potřeb cestujících v regionu. V současné době je objednávána železniční doprava na 49 železničních tratích. Využití tratí považuje kraj za dostatečné, dokonce se údajně v některých relacích se dostává na samotné hranici kapacity železniční dopravní cesty.
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.