Přestože pandemie nového koronaviru a s ní spojená opatření paralyzovala celou republiku, investic Pardubického kraje do dopravní infrastruktury by se to dotknout nemělo. Silničáři nadále plánují poslat do krajské silniční sítě stovky milionů korun. „Kdo jiný by měl investovat, než stát a samosprávy?“ pokládá řečnickou otázku náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. „Ty si dokáží poradit, a tak by měla veřejná správa pustit investice dolů mezi lidi, aby měli práci, odvedli daně a my jsme pak opět mohli čerpat prostředky na další roky.“
Výstavbu dálnice D35 provází všeobecné nadšení. V obci Rokytno ale také zdvižený prst. Jedním z plánovaných přivaděčů na úsek z Opatovic nad Labem do Časů je silnice II/298, která vede přímo přes obec. Už teď je dost zatížená a místní se bojí, že se situace ještě zhorší. Pardubický kraj chce proto vybudovat obchvat a tranzitní dopravu z obce vyhnat. K tomu potřebuje souhlas majitelů pozemků, a to je zatím problém.
Vládní opatření přijatá kvůli pandemii koronaviru zastavila většinu hromadných akcí. Přestože bylo v ohrožení také konání DNE DOPRAVY ČR, nakonec se osmý ročník tohoto národního dopravního projektu uskutečnil. Akce konaná v den 137. výročí narození prvního českého aviatika Ing. Jana Kašpara oslavila zakladatele dopravy jednak přímo na pardubickém hřbitově a pak také v živém přenosu televize.
Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický se připojil k výzvě SMO ČR, SMS ČR, SPOV, NS MAS a Asociace krajů, která se týká způsobu schválení a projednání zákona o kompenzačním bonusu. Ten by mohl pro samosprávy znamenat výpadek prostředků v objemu 15 miliard korun nad rámec propadů v daňových příjmech přímo souvisejících s pandemií koronaviru. To by značně omezilo další investice a tím i pomoc při restartu české ekonomiky.
V areálu svitavské pobočky Správy a údržby silnic Pardubického kraje se rozjela velká stavební akce o dvou fázích. Na místě už vysloužilého skladu na posypový materiál vyroste nová hala s výrazně vyšší kapacitou, která silničářům ušetří nemalé finanční prostředky. Moderního zázemí se dočkají také zaměstnanci. Stavební práce mají finišovat na podzim.
Lepší propojení obou břehů řeky získá Brandýs nad Orlicí, který se stane i lépe dostupným z hlediska dopravní obslužnosti ve směru od Oucmanic. Přemostění na silnici III/3155 totiž nahradí mostní provizorium, které umožní průjezd i autobusům. Pardubický kraj při řešení současné situace zároveň ušetří více než dvacet milionů korun.
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.