Po České televizi i komerční stanice jako třeba Nova či Prima postupně přechází na digitální vysílání 2. generace = DVB-T2. Dnes, tedy ve středu 8. ledna, se přestává v původním televizním standardu vysílat v Praze, 15. ledna pak ve Středočeském kraji.
Od 15. prosince loňského roku zajišťuje v Pardubickém kraji na tratích 025 a 025 železniční dopravní obslužnost společnost Leo Express. V úterý dopoledne se uskutečnil další kontrolní den na úrovni hejtmana Martina Netolického, náměstka pro oblast dopravy Michala Kortyše a starosty Letohradu Petra Fialy. V rámci jednání hejtman upozornil, že pokud nebudou všechny smluvní podmínky naplňovány 16. ledna včetně, upozorní kraj dopravce na možnost vypovězení smlouvy pro její hrubé porušení.
Ačkoliv ženy nemají v politice snadnou pozici, dva rozlohou největší kraje naší republiky mají v čele hejtmanku. Jihočeskou krajskou samosprávu vede sociální demokratka Ivana Stráská, která do křesla hejtmanky usedla půl roku po minulých krajských volbách. Tehdy ho po aféře opustil Jiří Zimola, krajská koalice se obměnila a do jejího čela se postavila dosavadní náměstkyně. Zda bude žena s bohatými zkušenostmi z komunální politiky obhajovat svou funkci v krajských volbách na podzim příštího roku zatím stále není jasné.
Náklady na zimní údržbu v Pardubickém kraji se ročně pohybují kolem sta milionů korun. Extrémy v nedávné historii byl rok 2014, který měl velmi mírnou zimu a celkové náklady činily 68 milionů a rok 2010, kdy náklady na zimní údržbu přesáhly 155 milionů korun. Jaká bude ta letošní silničářská sezóna na vozovkách regionu? To samozřejmě nikdo netuší. Správa a údržba silnic Pardubického kraje je ale připravená čelit všem nástrahám zimního období.
Jako jediná ze současných představitelů českých a moravských krajů přišla Jaroslava Pokorná Jermanová do vedení regionu z vyšší funkce. Kvůli kraji se vzdala postu první místopředsedkyně Poslanecké sněmovny a rozhodně toho nelituje. Za svůj Středočeský kraj bojuje a snaží se, aby se mu dostalo spravedlivějšího financování. Pokračovat v tom chce i po krajských volbách příští rok na podzim.
Správci silnic prožívají možná nejnáročnější období roku. V Pardubickém kraji silničáři musí zabezpečit téměř tři tisíce kilometrů silnic II. a III. třídy. Jak je Správa a údržba silnic Pardubického kraje na zimu připravená? A co vše zimní údržba obnáší? Odpovědi na tyto otázky zná ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.
České a moravské kraje slaví patnácté narozeniny. Od doby svého vzniku, kdy jejich úřady fungovaly takřka v polních podmínkách, prošly velkým vývojem a změnily se v sebevědomé samosprávné celky respektované na centrální politické úrovni. O tom všem jsme hovořili v „narozeninovém“ rozhovoru s nejmladším ze současných hejtmanů Martinem Netolickým, který stojí v čele Pardubického kraje.